Svetovni dan Zemlje

Svetovni dan Zemlje


Dan Zemlje vsako leto po vsem svetu praznujemo 22. aprila. Od leta 1970 se številne organizacije in institucije vključujejo v različne aktivnosti za opozarjanje na okoljske probleme in ozaveščanje o njih. Dan Zemlje, sicer ustanovljen v ZDA, danes obeležujejo v več kot 150 državah po vsem svetu.

Ta dan smo vzeli kot priložnost, da opozorimo na zaščito našega planeta in s tem spodbujamo zavest o trajnostnem in okolju prijaznem delovanju. Preberite več o grožnjah za planet, vključno s podnebnimi spremembami in izgubo biotske raznovrstnosti ter Müllerjevim doprinosom. Poleg tega predstavljamo blagovne znamke, ki so na voljo pri nas, ki s posebno embalažo ali dizajnom izdelkov ali posebnimi aktivnostmi in projekti pomembno prispevajo k ohranjanju našega planeta. Odkrijte tudi nasvete in trike za varstvo okolja. 

Kakšne so grožnje Zemlji?

Podnebne spremembe

Globalno segrevanje in podnebne spremembe so že v polnem zamahu in se kažejo s poplavami, vročinskimi valovi in talečimi se ledeniki. Z začetkom industrializacije smo ljudje začeli bolj opazno vplivati ​​na podnebje na Zemlji. Predvsem zaradi življenjskega sloga, za katerega porabimo veliko energije, v zrak izpuščamo vse več toplogrednih plinov, kar povzroča podnebne spremembe.
 
Upadanje biotske raznovrstnosti

Vse več rastlinskih in živalskih vrst po vsem svetu izginja. Biotska raznovrstnost, tj. raznolikost življenja v vseh njegovih oblikah, se dramatično zmanjšuje. Spremembe rabe zemljišč, podnebne spremembe in širjenje tujerodnih vrst ogrožajo biotsko raznovrstnost na našem planetu.
Zakaj je biotska raznovrstnost pomembna?

Biološka raznovrstnost je predpogoj za naše življenje in preživetje. Dober zrak, čista voda in kakovostna tla so odvisni od biološke raznovrstnosti našega planeta. Rastline, živali, glive in mikroorganizmi čistijo vodo in zrak, služijo kot hrana ter zagotavljajo rodovitno zemljo in prijetno klimo. Žuželke opraševalke, kot je čebela, pa so nujne za razmnoževanje rastlin, saj s tem zagotavljajo našo proizvodnjo hrane.

Müllerjeva predanost dnevu Zemlje

Podnebno nevtralni izdelki v Müllerju 

Smo partnerji združenja ClimatePartner in ponosni, da imamo v naši ponudbi že nekaj podnebno nevtralnih izdelkov. Podnebno nevtralni izdelki so izdelki, katerih emisije CO2 so preračunane, zmanjšane, kolikor je mogoče, in na koncu izravnane s projekti varovanja podnebja. Kot proizvajalec imamo veliko odgovornost do okolja. Pri embalaži smo še posebej pozorni na materiale, ki jih je možno reciklirati. Kjer je le mogoče, velja načelo: izogibati se nepotrebni embalaži. Poleg tega podpiramo projekte varovanja podnebja po vsem svetu. Za nas je pomembno, da podpiramo projekte, ki pomembno vplivajo na okolje in pozitivno vplivajo na njihovo bližnjo okolico.

Vsi podnebno nevtralni izdelki so označeni z oznako (glej desno). Tako zagotavljamo preglednost: nalepka vsebuje identifikacijsko številko za sledenje, ki jo lahko uporabite za spremljanje odmika CO2, skupnih emisij in projekta varovanja podnebja. Oznaka in ID sledenje našega partnerja ClimatePartner sta certificirana TÜV Austria.

Spoznajte nekaj izbranih blagovnih znamk, ki pomembno prispevajo k ohranjanju našega planeta

BIOTHERM

Sestavni del Biothermovega dolgoletnega okoljskega poslanstva je zmanjšati uporabo plastične embalaže, pri čemer dajejo prednost reciklirani plastiki ali steklu. Zdaj lahko tudi vi prispevate k Biothermovemu poslanstvu.

EKSKLUZIVNO v poslovalnici Müller v Ljubljani na Čopovi ulici 40 smo postavili za to predvideno reciklažo, prvo v Sloveniji. Prinesite prazno embalažo kateregakoli kozmetičnega izdelka in pridobite 10 % popusta ob vašem naslednjem Biotherm nakupu. Za več informacij se obrnite na prodajno osebje.
MEDEX

POSADI DREVO, DA ČEBELAM IN ČLOVEKU BO LEPO!
Čebele so odgovorne za kar tretjino svetovne proizvodnje hrane. Vsak izmed nas pa nosi odgovornost, da s svojim ravnanjem varuje naš planet in s tem prispeva tudi k ohranitvi čebel. Medex verjame v moč čebel, njegovi izdelki razkrivajo skrivnosti njihovega trdega dela in v skladu z najvišjimi standardi kakovosti skrbijo za zdravje ter dobro počutje vseh generacij. Zdaj je za vas pripravil še spletno igrico v kateri lahko od 22. aprila do 31. maja, posadite svoja virtualna drevesa. Ko bomo skupaj zasadili milijon virtualnih dreves bo Medex zasadil 10.000 dreves v naravi. Ne pozabite, vsako drevo, vsaka čebela in vsako dobro delo šteje! Posadi svoje na: www.help-a-bee.com
MELVITA

Biotska raznovrstnost je bistvenega pomena za naše preživetje, zato so pri Melviti sprejeli ukrepe za njeno zaščito. 73 % njihovih formul je veganskih (druge formule vsebujejo sestavine kot sta čebelji vosek in med). V milih uporabljajo palmovo olje s certifikatom RSPO (Roundtable for Sustainable Palm Oil – Okrogla miza za trajnostno palmovo olje, https://www.rspo.org/). Njihovi standardi za trajnostno obiranje rastlin, ki so povzeti v osmih točkah, zagotavljajo, da se rastline po končani žetvi za Melvito lahko obnovijo. 100 % njihovih sestavin je 95-odstotno lahko biološko razgradljivih, kar izpolnjuje zahteve standarda COSMOS.
Sprejeli so številne ukrepe za zaščito čebel. V zadnjih 10 letih je bilo v Franciji in tujini postavljenih 1150 čebelnjakov. Med njimi so tudi tisti, ki so jih postavili Melvitini zaposleni v okviru združenja zaposlenih Le Rucher du Cade. V zadnjih 10 letih je Melvita podprla 82 projektov za zaščito biotske raznovrstnosti, spodbujanje čebelarstva in zaščito čebel.
Melvita podpira organizacijo France Nature Environnement in njeno orodje za spodbujanje dialoga med kmeti in lokalnimi prebivalci na temo pesticidov.
Prednost dajejo lokalnim pridelovalcem. Z dolgoročnimi sodelovanji Melvita razvija tudi pravičnotrgovinske dobavne verige po vsem svetu. Med njimi sta tudi sledljivi dobavni verigi ekološkega arganovega olja in cvetov pomarančevca iz Maroka.
Zmanjševanje vpliva na okolje zagotovijo s škatlami za izdelke, saj so 100 % izdelane iz lepenke, ki ima certifikat fsc (iz trajnostno upravljanih gozdov). Navodila za uporabo njihovih izdelkov so natisnjena z rastlinskimi barvili neposredno na škatlah. Prav tako je 100 % stekleničk, ki jih uporabljajo za cvetne vodice in intenzivne vodice, izdelanih iz 100-% reciklirane in reciklabilne plastike. Za izdelavo stekleničk na splošno uporabljajo 47-% reciklirano plastiko. Reciklirano plastiko vsebuje 26,3 % tubic*. Njihov cilj je, da do leta 2025 preidejo na uporabo 100-% reciklirane plastike.

Njihovi izdelki so izdelani v Franciji, saj prihajajo iz pokrajine Ardèche. Njihova tovarna, ki obsega 16.000 m² površin v francoski pokrajini Ardèche, je pridobila certifikata HQE (Haute Qualité Environnementale) in ISO 14001.
WELEDA

Tudi naravna kozmetika Weleda, je ena izmed podjetih, ki je odgovorna do ljudi, rastlin, živali in spoštuje našo Zemljo.

Je 100 % NATRUE certificirana naravna kozmetika. 81 % vseh rastlinskih sestavin je iz ekološke pridelave. Ekološko pridelane surovine gojijo na okoli 248 km2, kar ustreza površini 35,000 nogometnih igrišč. Ponašajo se z največjim biodinamičnim vrtom zdravilnih rastlin v Evropi. Ta se razprostira na 23 hektarih in je dom več kot 1,000 različnim vrstam rastlin, okoli 50 vrstam  ptic in več kot 30 vrstam divjih čebel. Za izdelke uporabljajo, ter skrbno izbirajo in predelujejo več kot 120 rastlin. Dolgoročno sodelujejo z več kot 50 partnerji, ekološkimi pridelovalci surovin po vsem svetu. Proizvodna mesta v Švici, Nemčiji in Franciji uporabljajo 100 % obnovljivo energijo. 98 % odpadkov, ki nastane med proizvodnjo, se ponovno uporabi.

Tudi sami lahko pomembno prispevamo s tem ko izberemo ustrezno kozmetiko. Sledite #SaveEarthsSkin.

Odkrijte še več blagovnih znamk, ki s posebno embalažo ali dizajnom izdelkov ali posebnimi aktivnostmi in projekti pomembno prispevajo k ohranjanju našega planeta

Blagovne znamke za nego obraza, telesa in las

ANNEMARIE BÖRLIND
podpira številne projekte z ekološkimi metodami pridelave in okoljske projekte po vsem svetu z namenskim nakupom rastlinskih surovin. Kozarci, tube in steklenice za večino izdelkov izvirajo iz Evrope. Kjer je mogoče, blagovna znamka sodeluje z dobavitelji iz Nemčije, na primer za etikete iz obnovljivih surovin. S tem se zmanjšajo dolge transportne poti, kar pozitivno vpliva na odtis CO2. Podjetje BÖRLIND GmbH vsako leto izdela ogljični odtis podjetja. Podjetje te emisije CO2 kompenzira z vlaganjem v projekt čiščenja pitne vode v Kambodži. S pomočjo projekta je možno uporabiti vodne filtre, ki odpravljajo potrebo po sekanju drv in uporabi samega ognja za prekuhavanje vode.

Trdi šamponi in balzami za lase znamke AVEO so še posebej okolju prijazna alternativa običajnim izdelkom iz te kategorije – tukaj ni uporabljena plastična embalaža. Karton je izdelan iz obnovljivih surovin in ga je možno reciklirati. V primerjavi s tekočim šamponom ali balzamom za lase se uporablja formula z zmanjšano količino vode, ki ustvarja visok razpon. En kos trdega šampona ali balzama za lase je enakovreden približno dvema stekleničkama tekoče alternative.

Podjetje Origins je začelo s tem, da je na lepoto gledalo iz drugega zornega kota ter da je naš planet videl kot dragocen vir in ne kot nekaj, kar bi bilo treba izkoriščati. Zato se je znamka podala na pot, da bi združila moč narave z znanjem in ustvarila novo vizijo nege kože. In Origins je črpal moč iz spoznanja, da naša zunanja lepota temelji na notranjem počutju. Celostni pristop presega blagovno znamko, nekaj je namreč treba tudi vrniti naravi. Kajti šele, ko se deli dar obnove, bo Origins lahko nadaljeval pot odkrivanja.

IZDELANO V NEMČIJI, IZDELANO S SKRBNOSTJO - Vse formule 250 ml balzama za lase znamke Schauma so izdelane v Nemčiji z uporabo 100 % zelene energije in je v naše skladišče prepeljano po železnici na okolju prijazen način. Z uporabo reciklirane plastike v naših izdelkih Schauma prihranimo tudi 45 milijonov plastičnih steklenic na leto po vsem svetu. Tako nemška znamka za nego las postavlja pozornost do našega okolja na 1. mesto in s tem tudi lepšo prihodnost naših otrok.

Blagovna znamka Foamie je trdno prepričana, da planet B ne obstaja. Zato Foamie kot blagovna znamka brez uporabe plastike podpira dan Zemlje. Trdi negovalni izdelki znamke Foamie so 100 % brez plastike in mikroplastike ter so do dvakrat bolj učinkoviti od primerljivih tekočih izdelkov. S tem ne prihranite le plastike, ampak tudi vodo in zaradi manjše transportne prostornine/teže tudi CO2. Dober korak za majhen prispevek k varovanju Zemlje.

AHAVA izdeluje svoje 100 % veganske izdelke na okolju prijazen način in način, ki varčuje z viri. Minerale, blato Mrtvega morja in puščavske rastline pridobivajo odgovorno in trajnostno. Samoumevno je, da izdelke proizvajajo v obratu brez emisij. Odpadno vodo čisti sedem naravnih ribnikov in služi kot vir vode za puščavsko rastlinsko oazo ter predstavlja edinstven habitat za ptice. Svoje izdelke izdelujejo neposredno ob Mrtvem morju in delujejo v sožitju z naravo. Zato je tema trajnosti za njih samoumevna in del njihove filozofije podjetja. AHAVA pomeni ljubezen: ljubezen do narave, do soljudi in do kože.

Trda mila ter trdi šamponi in balzami za lase znamke Terra Naturi so še posebej okolju prijazna alternativa običajnim izdelkom iz te kategorije – tukaj ni uporabljena plastična embalaža. Karton je izdelan iz obnovljivih surovin in ga je možno reciklirati. V primerjavi s tekočimi izdelki se uporablja formula z zmanjšano količino vode, kar ustvarja visok doseg. En kos trdega mila, šampona ali balzama za lase je enakovreden približno dvema stekleničkama tekoče alternative.

Prihodnost našega planeta je bila za podjetje lavera vedno zelo pomembna, zato podpira projekte varovanja podnebja in razvoja. Na ta način se emisije ogljikovega dioksida, ki nastanejo za blagovno znamko in podjetje, nenehno zmanjšujejo in so od poslovnega leta 2019 podnebno nevtralne. S pridobitvijo certifikatov o zmanjšanju emisij in z izravnavo 35.000 ton CO2 v decembru 2021 bo zaščitenih več kot 5000 hektarjev pragozda v Peruju (ID podnebnega partnerja: 12310-1610-1001, št. 1114) in s tem edinstveno prebivališče živali in 400 družin, ki živijo od gojenja brazilskih oreščkov. Poleg tega naravna kozmetika lavera v Keniji in Malaviju zagotavlja brezplačno čisto pitno vodo.

Dezodoranti Dove so že danes izdelani iz vsaj 25 % recikliranega aluminija, prazen aluminij v pločevinkah pa je 100 % neskončno recikliran v EU. Poleg tega si blagovna znamka prizadeva za nenehno povečevanje deleža recikliranega aluminija. Tudi danes uporaba recikliranega aluminija prihrani več kot 90 % energije v primerjavi z energijo, ki se uporablja za pridobivanje primarnega aluminija. Poleg tega se v tovarnah za proizvodnjo dezodorantov uporablja 100 % zelena električna energija. Podjetje Dove v nekaterih državah že preizkuša novo obliko dezodorantov za ponovno polnjenje, kar bi radikalno zmanjšalo porabo plastike.

Vse od ustanovitve podjetja leta 1986 je varovanje raznolikosti narave pomemben steber filozofije podjetja PRIMAVERA - ekološkega pionirja, začetnika in vodilnega v kakovosti v organski aromaterapiji. Za izdelke uporabljajo predvsem rastlinske snovi iz ekološke pridelave. Večinoma jih PRIMAVERA pridobi neposredno od 17 partnerjev za ekološko pridelavo po vsem svetu. Skupaj z njimi podjetje iz Allgäua spodbuja širitev pridelovalnih površin za zaščito ekosistemov in podnebja. Raznolikost je možno videti tudi na sedežu podjetja. V naravnem raju 1 je 40 živalskih in rastlinskih vrst, ki so zaščitene. Za to "verodostojno zavezanost na področju preoblikovanja biotske raznovrstnosti" je PRIMAVERA prejela Nagrado nemškega gospodarstva za trajnostni razvoj podjetij 2022.

Skrbna uporaba naravnih virov je še posebej pomembna za MANN & SCHRÖDER COSMETICS. Na vseh proizvodnih lokacijah se uporablja 100 % zelena električna energija, kar prihrani 3.258 ton emisij CO2 letno. Poraba energije se nenehno dodatno zmanjšuje z rekuperacijo toplote, zaustavitvami ob koncu tedna in optimizacijo stisnjenega zraka. Podjetje je od leta 2017 100 % podnebno nevtralno. Vsa embalaža je zasnovana na čim bolj okolju prijazen način, tako da jo je možno vrniti v proces recikliranja in zmanjšati svetovno porabo materiala. Z zamenjavo steklenice iz polimernega stekla s plastenko PET znamke VANDINI bi lahko prihranili okoli 75 % plastike. Poleg tega je z vsakim promocijskim setom znamke VANDINI ustvarjen 1m² cvetoče površine za čebele, metulje in ostale živali.
Blagovne znamke igrač

Več kot 70 let si otroških igralnic ne bi mogli predstavljati brez visokokakovostnih lesenih igrač Eichhorn, blagovne znamke podjetja Simba Dickie Group. Z linijo Constructor je podjetje ubilo dve muhi na en mah. Gradbene in konstrukcijske igrače ne le, da zabavajo in spodbujajo otroke vsak dan, ampak so zdaj tudi proizvedene na podnebno nevtralen način. Skupaj z združenjem ClimatePartner so z mednarodno priznanimi projekti varovanja podnebja izračunali, zmanjšali emisije CO2 in izravnali preostale emisije. Pri proizvodnji linije Constructor se uporabljajo regionalne in trajnostne surovine, npr. les s certifikatom FSC.

Polomljene igrače ne sodijo v koš! Plastika je dragocena surovina in ne sme končati na odlagališčih. A prav to se zgodi, ko polomljene igrače odvržemo v koš za embalažo ali za ostale odpadke – gore smeti rastejo. Potrošniki se pogosto ne zavedajo, da običajni obrati za recikliranje niso zasnovani za kompleksne izdelke, kot so igrače. Zato ponudnik družabnih iger in igrač Hasbro financira lasten program recikliranja. Vse pokvarjene igrače in družabne igre Hasbro lahko brezplačno pošljete v recikliranje z nalepko za pošiljanje. Tudi vi lahko pomagate in pokvarjenim Hasbro igračam date novo življenje!

Živeti trajnostno pomeni skrbno ravnanje s surovinami naše narave, kar vključuje ne le zavrženje stvari, temveč, če je le možno, tudi njihovo ponovno uporabo. Podjetje Ravensburger sledi temu pristopu z linijo igrač EcoCreate in bi rad to temo približal otrokom. Svoje prve izkušnje s kreativno ponovno uporabo bi morali pridobiti z izdelki iz linije EcoCreate in enostavno uresničiti različne projekte, ki jih lahko ustvarijo sami. Vsi seti linije EcoCreate so podnebju prijazni. Določen je bil ekološki odtis posameznega seta za ustvarjanje. Pri proizvodnji setov in embalaže izdelkov iz linije EcoCreate se je podjetje poskusilo čim bolj izogniti uporabi plastike. Poleg tega je bila zmanjšana teža  izdelkov v setih EcoCreate, da se dodatno zmanjša vpliv na podnebje. Ravensburger izravnava preostali ekološki odtis emisij, ki jih neposredno povzročajo izdelki iz linije EcoCreate.

Mattel si je zadal cilj, da bo do leta 2030 v svojih izdelkih in embalaži uporabljal samo reciklirano plastiko, plastiko, ki jo je možno reciklirati ali bioplastiko. Kot začetek tega je bila predstavljena Barbie Loves The Ocean, prva linija lutk, izdelanih iz 90 % reciklirane plastike. Lutke so izdelane iz plastike, ki bi lahko končala v oceanih na mestih, kjer ni nobenih sistemov za odpadke. Poleg tega Mattel z mednarodnim programom Mattel PlayBack zbira svoje stare in polomljene igrače, da jih reši pred sežiganjem in jih namesto tega reciklira.
Blagovne znamke za prehrano

Novinec na področju hrane, podjetje the nu company, želi izzvati živilsko industrijo in jo trajnostno spremeniti. Blagovna znamka na svoji misiji za boljše podnebje podpira projekte pogozdovanja v sodelovanju z organizacijo Eden Projects tako, da za vsak prodan izdelek posadi drevo. Vsi izdelki so na voljo v certificirani embalaži iz celuloze in papirja brez plastike, ki jo je možno kompostirati doma. Embalaža, potiskana z organskimi barvami, se po nekaj mesecih razgradi na kompostu. Za vsak prodan izdelek je na Madagaskarju posajena tudi mangrova. Mangrove so pravi ubijalci CO2, ker nase vežejo skoraj štirikrat več emisij kot druge drevesne vrste.

Müller in Bioland krepita svoje partnerstvo. Družinsko podjetje ima v svoji ponudbi že več kot 60 artiklov Bioland blagovne znamke Alnatura. Izdelki Müllerjeve lastne blagovne znamke Bio Primo bodo v prihodnje nosili tudi logotip združenja Bioland. Kjer je le možno, je treba ponudbo lastne blagovne znamke Müller postopoma dvigniti na standard Bioland. Bioland se zavzema za zaščito biotske raznovrstnosti, okolja in podnebja. Največje nemško združenje za ekološko kmetijstvo se zavzema za kratke dobavne verige in dobro počutje živali. Pravi "ne" genskemu inženiringu in tovarniškemu kmetovanju. Vse kmetije s certifikatom Bioland delujejo po strogih smernicah združenja, ki močno presegajo ekološki standard EU. Partnerstvo z Biolandom se popolnoma ujema z Müllerjevo zavezanostjo trajnosti in povečuje ekološke kompetence v rastočem naravnem kotičku.

Podjetje Gepa za linijo kave Organico namesto aluminija uporablja predvsem folijo, ki jo je možno reciklirati, z zaščitno plastjo iz parjenega alkohola. Ekološko pomeni tudi: brez genskega inženiringa. GEPA v osnovi zavrača genski inženiring. Blagovna znamka plačuje pošteno in je tako precej nad ceno na svetovnem trgu in tudi nad splošno zavezujočimi minimalnimi standardi pravične trgovine. Za podjetje Gepa je čebelarstvo tudi aktiven prispevek k varovanju podnebja. Med znamke GEPA se pri predelovalcu polni s 100 % zeleno elektriko. Celotna linija medu je podnebno nevtralna, od predelave pri partnerjih do distribucije v Nemčiji.
Blagovne znamke za gospodinjske izdelke

Podjetje Zenker-Fackelmann je eno izmed "50 vodilnih v trajnostnem razvoju in zaščiti podnebja" – to je 50 industrijskih skupin in podjetij po vsem svetu, ki so predani strategijam in ukrepom za izravnavo podnebnih sprememb. Inovativna serija modelov za peko Green Vision je izjemna: vsi izdelki so podnebno nevtralni, premaz pa je sestavljen iz do 5 % voska karnauba palm. Vosek ima odlične lastnosti proti sprijemanju in je zato kot nalašč za uporabo v pekačih. Karnauba vosek prihaja iz palm iz nasadov s certifikatom Fairtrade, je še posebej trd in je zato idealen za pekače, je veganski, pridobljen na način, ki varčuje z viri, in seveda obnovljiv.

Blagovna znamka Sigg in predvsem steklenice za pitje Traveller MyPlanet se izplačajo v smislu trajnosti: njihova steklenica, izdelana iz najmanj 95 % recikliranega aluminija, zahteva le 5 % energije, ki bi bila potrebna za proizvodnjo novega materiala, je pokrita z zapiralom, ki je izdelano na osnovi obnovljivih materialov. Pokrov je izdelan iz obnovljivih materialov, kot je celuloza. Za izdelavo steklenice iz aluminija je bilo uporabljenih najmanj 95 % recikliranih materialov.

Za podjetje Rotho je zelo pomembno, da naša zelena vest ni obremenjena z uporabo izdelkov Rotho. Blagovna znamka zato v svojih tovarnah z uporabo obnovljivih virov energije nenehno zmanjšuje emisije CO2. Z lastnim fotovoltaičnim sistemom trenutno proizvedejo okoli 540.000 kWh električne energije na leto. Ta zmogljivost se nenehno povečuje. Poleg tega najsodobnejši sistem za rekuperacijo toplote uporablja odpadno toploto, ki nastane med proizvodnjo, za ogrevanje pisarniških in proizvodnih zgradb. Med prevozom na dolge razdalje iz tujine se porabijo velike količine goriva in izpustijo ogromne količine onesnaževal. Za blagovno znamko je zato pomembno, da se proizvodnja v Švici nahaja v središču Evrope in s tem na obvladljivi razdalji od najpomembnejših trgov.

Nasveti in triki za varstvo okolja

Vsako leto mednarodna organizacija za trajnostno naravnanost Global Footprint Network izračuna in objavi datum dneva ekološkega dolga. Glede na to človeštvo trenutno pridobiva 74 % več bioloških virov, kot jih narava lahko obnovi v enem letu – kot da bi imeli na razpolago 1,74 Zemlje in ne le ene. Zato je nujno, da vsak posameznik nekaj naredi glede tega.

V bistvu velja naslednje: dan Zemlje je vsak dan! Za okolje se moramo in se lahko vsak dan zavzemamo in k temu tudi nekaj prispevamo. Gre za zmanjšanje našega ekološkega odtisa in zaščito našega planeta. Zato je tukaj nekaj nasvetov in trikov, s katerimi lahko vsak od nas prispeva k varovanju okolja:
  • Namesto da kupujete nova oblačila, jih podarite, dajte v popravilo in upoštevajte nasvete strokovnjakov, da vam ne bo treba vedno takoj kupovati novih stvari.
  • Bodite varčni pri uporabi izdelkov in uporabljajte regionalne, sezonske in trajnostne izdelke, ki imajo dolg rok trajanja in jih je možno ponovno uporabiti.
  • Namesto vožnje z avtomobilom uporabljajte zeleni transport, kot je železniški promet ali kolo, in uživajte na svežem zraku.
  • Recikliranje deluje tudi doma, na primer stare mobilne telefone lahko oddate v reciklažo na ustreznih točkah, namesto da jih zavržete.
  • Prihranite energijo in elektriko z izklopom električnih naprav ali luči, ko jih ne potrebujete več.

Nadaljnja vsebina o trajnosti