Dan zmanjševanja odpadkov 


Odpadki imajo velik vpliv na okolje in so globalni problem – to ni nekaj novega. Edini logičen odgovor na to je, da se izognemo čim več odpadkom. Zato smo pri nas v Müllerju 28. februarja 2022 prvič uvedli Dan zmanjševanja odpadkov!

Ta dan bomo izkoristili kot priložnost, da opozorimo na pomen izogibanja nastanku odpadkov in s tem spodbudimo ozaveščenost ter ukrepe za varovanje okolja. Odkrijte več o vplivu odpadkov na okolje in o tem, kako ga je mogoče zmanjšati, ter o Müllerjevi zavezanosti temu. Poleg tega vam bomo predstavili blagovne znamke, ki so pri nas v ponudbi in s svojo posebno embalažo ali obliko izdelka pomembno prispevajo k izogibanju odpadkov. Odkrijete lahko tudi nekaj zanimivih nasvetov in trikov za izogibanje odpadkom ter pravilno ločevanje odpadkov v vsakdanjem življenju.

Kako odpadki vplivajo na okolje? 

Narava in njena bitja so v mnogih pogledih obremenjena z odpadki, ki nastajajo in/ali niso pravilno odloženi. Morja, polna plastike in ogromna odlagališča odpadkov niso več redkost. Vse, kar se odloži v smeti, še posebej ostanki odpadkov, je poraba virov. Odpadki ostanov namreč končajo v sežigalnici, potem ko so bili materiali pogosto uporabljeni le enkrat. 

Mednarodna organizacija za trajnost Global Footprint Network vsako leto izračuna in objavi dan zemeljskega presežka („Earth Overshoot Day“). Glede na to človeštvo trenutno iz narave pridobiva 74 % več bioloških virov, kot jih narava lahko obnovi v enem letu – kot da imamo na razpolago 1,74 Zemlje in ne le ene.

Kako je mogoče zmanjšati vpliv na okolje? 

Najboljši odpadki so tisti, ki se nikoli ne pojavijo. Izogibanje odpadkom je možno v vsaki življenjski situaciji – doma, v pisarni, šoli ali na poti. Vendar je to šele prvi korak v ciklu izogibanja odpadkom, saj se odpadkom ni možno vedno v celoti izogniti, na primer, če mora embalaža izdelka izpolnjevati določeno zaščitno funkcijo. 
S pravilnim ločevanjem odpadkov pa lahko pomembno prispevamo k varovanju virov in podnebja ter posledično prispevamo k zmanjšanju količine odpadkov. 

Zakaj?
  • Embalaža, ki ni pravilno odstranjena, se izgubi v ciklu in s tem pa so izgubljeni tudi dragoceni viri. 
  • S pravilnim ločevanjem odpadkov se poveča količina recikliranih materialov, ki jih je mogoče uporabiti namesto primarnih materialov za izdelavo novih izdelkov. S tem se varčuje z energijo in varuje okolje. 
»Vsako gospodinjstvo lahko vsak dan prispeva k varovanju okolja – več, kot si mnogi mislijo. Prav vsaka embalaža, ki je ustrezno odstranjena v ciklu recikliranja, je pomembna" pojasnjuje Axel Subklew iz iniciative »Mülltrennung wirkt - Ločevanje odpadkov deluje«. Osnovno pravilo za ustrezno ločevanje odpadkov je preprosto: v rumeni koš ali rumeno vrečo sodi le rabljena in prazna embalaža, ki ni iz papirja, kartona ali stekla. Posamezne dele embalaže je potrebno zavreči ločeno. 

Nasveti za izogibanje odpadkom v vsakdanjem življenju 


Pri nastajanju odpadkov igrajo pomembno vlogo potrošniške navade. Nekaj preprostih nasvetov za nakupovanje bo pripomoglo k zmanjšanju lastnega prispevka. To predvsem vključuje izogibanje odpadni embalaži, kolikor je mogoče: 

  • »Upcycling«: oblika ponovne uporabe materialov (recikliranje). Na videz neuporabni odpadni izdelki se s pomočjo recikliranja spremenijo v nove materiale. Primer tega so seti za ustvarjanje "EcoCreate" podjetja Ravensburger, v katerih se odpadni proizvodi, kot so prazni kartoni za mleko ali zvitki toaletnega papirja, ponovno uporabijo za ustvarjanje novih projektov. 
  • Kupujte raje »razsuto« blago namesto pakiranih izdelkov. Vedno več trgovin se odloča, da bodo ponujali blago brez embalaže. 
  • Namesto plastičnih vrečk uporabite platnene vrečke – te lahko uporabljate znova in znova ter jih po potrebi tudi popravite. 
  • Kupujte pijače v embalaži za večkratno uporabo, kot je steklo, ali uporabite aparat za gaziranje vode. 
  • Milo, gel za prhanje in šampon za lase raje uporabite embalažo za ponovno polnjenje, še bolje pa je, da kar takoj uporabite trde izdelke. 
  • Namesto plastičnih kupite lesene zobne ščetke. 
  • Izdelke, kot sta mleko in jogurt, lahko kupite tudi v kozarcih ali steklenicah kot alternativa plastičnim posodam. 
  • Vnaprej načrtujte nakupe in porabo hrane ter kupujte ustrezne količine, da zmanjšate ostanke hrane. 
  • Malico za službo shranite v škatlo za malico in brez aluminijaste folije, folije za ohranjanje svežine ali plastičnih vrečk za kruh. 

Müllerjeva zavezanost zmanjševanju odpadkov 


Navodila za ločevanje naših blagovnih znamk
V prihodnje bo Müller nova navodila za ločevanje za dvojne sisteme natisnil na embalažo svojih blagovnih znamk. Simboli potrošnikom na prvi pogled pokažejo, kako pravilno ločiti in odstraniti embalažo. Logotip embalaže bi moral dolgoročno pomagati povečati količino zbiranja v rumenih zabojnikih in vrečah. Ukrep prispeva tudi k izboljšanju kakovosti zbranega recikliranega materiala. 

Recikliranje ima osrednjo vlogo pri Müllerjevem trajnostnem upravljanju. Vendar pa je embalažo možno reciklirati in tako zmanjšati porabo virov in emisije toplogrednih plinov le z doslednim ločevanjem odpadkov, tudi v zasebnih gospodinjstvih. Potreba po ukrepanju je velika: povprečno 30 % nepravilno odloženih odpadkov konča v rumenem zabojniku ali v rumeni vrečki. To otežuje ali onemogoča recikliranje dragocenih surovin. 
Prvi izdelki z navodili za ločevanje, med drugim papirnati robčki, kuhinjske brisačke in toaletni papir znamke “Softstar”, so na trgu od januarja 2022. Navodila za ločevanje bomo po vrsti uvrstili tudi na embalažo ostalih naših blagovnih znamk. Preprosti simboli potrošnikom na prvi pogled pokažejo, kako je treba embalažo ustrezno odstraniti, odvisno od vrste materiala: v rumeni koš ali vrečo, med odpadni papir ali v zabojnik za steklo. Z ustreznim logotipom na embalaži je mogoče enostavno upodobiti tudi kombinacijo vrst materialov. Enotna osnovna postavitev zagotavlja tudi močno prepoznavnost in navodila za potrošnike.

Kjer velikost embalaže to dopušča, so dodane tudi QR kode, ki posredujejo informativne kratke filme dvojnih sistemov. Tako lahko kupci na jasen način izvedo več o pravilnem ločevanju odpadkov in recikliranju.
Oznaka na izdelku z navodili za ločevanje.

Naše lastne blagovne znamke

Predvsem pri lastnih blagovnih znamkah nam je še posebej pomembno izogibanje nastajanju odpadkov, zato izdelke in embalažo nenehno razvijamo.

Številni izdelki znamk Body&Soul, AVEO, Duchesse, SensiDent, Terra Naturi, Blink, SoftStar in Hochgenuss pomagajo preprečiti odpadke:

  • V sodelovanju z našim partnerjem Incase se lahko pri izdelkih znamke Body&Soul pogosto odpovemo plastiki. Prav tako so nova pakiranja tudi manjša, kar pomeni, da se porabi manj materiala. S pomočjo navodil za ločevanje na embalaži se spodbuja ločevanje odpadkov. Naša embalaža je zasnovana tako, da se različni materiali ločijo neposredno ob odpiranju embalaže.
  • Prav tako naš partner Ring za za proizvodnjo glavnikov in kopalnih pripomočkov znamke Body&Soul uporablja tudi obnovljive surovine in recikliran material. Visokokakovostni materiali, kot je tekoči les, ki je izdelan iz odpadnih materialov iz proizvodnje papirja, spodbujajo recikliranje in izogibanje nastanku odpadkov.
  • Kremna mila znamke AVEO so na voljo v polnilni embalaži: z vrečkami za ponovno polnjenje prihranimo namreč več kot 50 % plastike v primerjavi z dozirnimi plastenkami.
  • Menstrualne skodelice znamke Duchesse varčujejo z viri in jih je možno ponovno uporabiti: izdelane so iz visokokakovostnega medicinskega silikona in tako pomembno prispevajo k zmanjševanju odpadkov in ohranjanju virov.
  • Lesena zobna ščetka znamke SensiDent je izdelana iz bukovega lesa s certifikatom FSC®. Ščetine so brez nafte in pesticidov in so narejene iz do 100 % biološko obnovljivih surovin, ki s tem pripomorejo k izogibanju uporabe plastike. Poleg tega je zložljivo škatlo mogoče reciklirati.
  • Trdi šampon za lase, balzam za lase in čistilo za obraz znamke Terra Naturi vsebujejo 0 % plastike in so dvakrat učinkovitejši od tekočih ustekleničenih izdelkov. To tudi prihrani veliko vode med proizvodnjo. Vrečka za milo je narejena iz 100% sisala in jo lahko operete in ponovno uporabite, kolikor pogosto želite.
  • Polnjenje namesto nakupa novega velja tudi za vrečko s koncentratom čistila za steklo znamke Blink. S svojimi 15 g prinaša vsaj 75-odstotni prihranek teže v primerjavi s klasično embalažo za čistilo v razpršilu, ki običajno tehta 60 g. Z našo vrečko za ponovno polnjenje vsako leto prihranimo približno 5 ton plastike.
  • Po motu "No plastic is fantastic" je toaletni papir znamke SoftStar popolnoma brez plastike. Embalaža je iz papirja in je zasnovana tako, da je čim bolj kompaktna. Poleg tega so SoftStar papirnati robčki, kuhinjske brisačke in toaletni papir med prvimi izdelki Müllerjevih lastnih blagovnih znamk, ki vsebujejo navodila za ločevanje na embalaži.

Novi izdelki Müllerjevih lastnih blagovnih znamk so temeljito preverjeni in oblikovani z upoštevanjem trajnosti iz ekološkega vidika. Hkrati so priljubljeni izdelki prejeli trajnostno embalažo in sestavine. Svet se vrti in mi z njim. Za okolje, za vas, za trajnostno prihodnost!

Spoznajte nekaj izbranih blagovnih znamk, ki pomembno prispevajo k izogibanju odpadkov

BIOTHERM

Biotherm se osredotoča na naravo in vodo.
Leta 2012 je Biotherm ustanovil Water Lovers - program za zaščito svetovnih oceanov in okolja. S podjetjem Waterlovers Sonnenmilch je podjetje leta 2017 lansiralo ekološko izdelano mleko za zaščito pred soncem, ki ne škoduje vodi in podvodnemu svetu. Mikroplastika se od leta 2011 uporablja tudi v pralnih izdelkih. Toda Biotherm ima tudi v prihodnje ambiciozne načrte za nadaljnje izboljšanje trajnosti in s tem zaščito oceanov pred onesnaženjem. Podjetje Biotherm si je postavilo nalogo za nego kože z izdelki, ki vsebujejo edinstveno, intenzivno regenerirajočo učinkovino Life Plankton ™. Ta učinkovina prihaja iz francoskih Pirenejev.

Hvala vam, ker ste podprli projekt “Waterlovers”, s pomočjo katerega čistimo slovenske plaže in morsko dno. Ob tej priložnosti smo za vas pripravili privlačno DARILO ob nakupu izdelkov Biotherm. Akcija velja le danes, 28.2.2022 oz. razdelitve zalog in v vseh poslovalnicah Müller v Sloveniji.


Sestavni del Biothermovega dolgoletnega okoljskega poslanstva je zmanjšati uporabo plastične embalaže, pri čemer daje prednost reciklirani plastiki ali steklu. Zdaj lahko tudi vi prispevate k Biothermovemu poslanstvu.

EKSKLUZIVNO v poslovalnici Müller na Čopovi v Ljubljani smo postavili za to predvideno reciklažo, prvo v Sloveniji. Prinesite prazno embalažo kateregakoli kozmetičnega izdelka in pridobite 10 % popusta ob vašem naslednjem Biotherm nakupu. Za več informacij se obrnite na prodajno osebje.

DZS

DZS toplogredne pline, ki nastanejo ob proizvodnji zvezkov TakoLahko kompenzira s podporo projektu okoljske nevtralnosti. Tako z nakupom zvezkov TakoLahko podpirate projekt: Forest Protection, zaščita 178.000 Ha deževnega gozda z zmanjšanjem izsekovanja v amazonskem biomu, preko načrta trajnostnega gospodarjenja v okraju Portel, Brazilja.

Prav tako  z recikliranjem pomembno prispevajo k varovanju podnebja. Zvezki TakoLahko so natisnjeni na 100% recikliranem papirju IMPACT.

Več informacij najdete tu.
MELVITA

Melvita si prizadeva biti ekološka v vsem, kar počne. Kot podjetje so odgovorni do okolja in se trudijo na vseh korakih zmanjševati vpliv na okolje.
Izpostavili bi Melvitina trda šampona in cvetne vodice. Bistvo trdih šamponov je, da omogoča uporabo kozmetičnega izdelka brez odpadkov in z minimalnim vplivom na okolje. Sta 100 % naravna, poleg tega pa ne vsebujeta silikonov, nujna formula je veganska in 86 % biološko razgradljiva v 28 dneh. Kartonska škatla, v katero je pakiran trdi šampon, je izdelana iz 100 % recikliranega papirja in jo je mogoče 100 % reciklirati.
 
Trdni razlogi za uporabo trdega šampona:
  • 1 plastenka za tekoči šampon = 70 do 80 % vode
  • Vsako leto zavržemo 174 milijonov plastenk za šampon!*
  • 1 Melvitin trdi šampon (55 g) = 2 plastenki za tekoči šampon (250 ml)
         * VLAN! TV-oddaja v sodelovanju s francosko fundacijo GoodPlanet.

Vse stekleničke, ki jih uporabljo za cvetne vodice, pa so izdelane iz 100-% RECIKLIRANE IN RECIKLABILNE PLASTIKE. Ob tem bi posebej izpostavili cvetno vodico damaščanske vrtnice. 
REN

Ren je dosegel svojo prisego ZERO WASTE "brez odpadkov", kar pomeni, da je vsa embalaža izdelkov REN Clean Skincare zdaj 100 % reciklirana, se lahko reciklira ali ponovno uporabni.

Dosedanji prispevek:
  • Reciklirali so 45 ton plastike s predelavo plastičnih odpadkov z odlagališč in jim dali drugo življenje.
  • 16 ton plastike prihranijo z oblikovanjem embalaže v skladu s svetovnimi smernicami za recikliranje, ki podpirajo krožno gospodarstvo za preprečevanje kopičenja odpadkov
  • Uporaba certificirane reciklirane plastike iz tehnologije Infinity Recycling. S to tehnologijo je bilo leta 2021 spremenjenih približno 3 tone plastičnih odpadkov z enim izdelkom: REN RADIANCE KREMA ZA OSVETLITEV OČESNEGA PREDELA.
  • Od leta 2018 je REN prenehal s proizvodnjo vrečk za vzorce, s čimer je zmanjšal količino proizvedenih odpadkov za 4,4 milijona ton in leta 2021 uvedel prvo 100-odstotno aluminijasto embalažo za vzorce na svetu, s čimer je prihranil potencialnih 900 kg plastike in si to tehnologijo delil s konkurenčnimi znamkami
  • Postal je prvi lepotni partner za LOOP - izdelke za gospodinjstvo in osebno nego za ponovno polnjenje
  • Zmagovalec nagrad WWD 2021 Beauty Inc Awards za trajnostno pobudo
Ren v letu 2022 pot nadaljuje  z imenovanjem izvršne direktorice Michelle Brett, ki bo popeljala "clean to planet" na naslednjo raven. To bo vključevalo zavezanost alternativni embalaži in embalaži za ponovno polnjenje ter nabavo bolj trajnostnih sestavin.
RENČELJ

Kot podjetju, ki proizvaja naravno kozmetiko za nego telesa in obraza, jim je poleg izbire kvalitetnih sestavin po večini pridobljenih iz narave, ekološke pridelave in predelave eteričnih olj ter hidrolatov ter varne formulacije proizvodov, pomembna tudi skrb za okolje. Že pri sami ekološki pridelavi in predelavi eteričnih olj in hidrolatov se ne poslužujejo škropljenja ali gnojenja, pri destilaciji pa vestno reciklirajo vodo, ki se je pri tem opravilu porabi res veliko. Skrb za okolje so iz svojih polj želeli prenesti tudi v svojo proizvodnjo. Zato kot malo družinsko podjetje, kateremu je pomembno, kakšno okolje bodo pustili naslednjim generacijam, vedno iščejo kreativne, ugodne rešitve vezane tudi na kozmetično embalažo. Pomembno jim je, da je embalaža praktična za uporabo, da ohranja izdelek varen, neoporečen, da je estetskega izgleda ter da se z njo dela čim manj odpadkov.
V procesu izdelave linije za nego obraza s smiljem  »not old yet« so ne le želeli, da so sestavine in formulacija nočne kreme ter seruma za obraz vrhunske kvalitete,  v kateri glavna zvezda smilj zasije, ampak so velik poudarek dali tudi sami izbiri primerne embalaže. Tako so oba izdelka zapakirali v air-less embalažo, pri kateri se izdelek porabi do zanje kapljice, ki je iz reciklirane plastike. Zunanja embalaža oziroma škatlica pa ne služi zgolj podajanju informacij o izdelku in njegovi uporabi, ampak je v notranjosti škatlice natisnjena pobarvanka, mandala, ki služi kot sprostitev po napornem dnevu. Z zmanjševanjem stresa pa vplivajo tudi na zmanjševanje nastajanja novih gubic na obrazu.
Na oddelku IGRAČ imamo kar nekaj zanimivih igrač, ki prispevajo k varovanju okolja in nudijo neskočno zabavo otrokom.

UNO je postal zelen! Ta posebna izdaja kart, ki jih imajo vsi radi, je narejena samo iz papirja in se kot taka lahko 100 % reciklira. Celofanski ovoj okoli kart je bil zamenjan s papirjem, da je okolju prijazen. Črnilo na osnovi soje, ki se uporablja za te kartice, daje bogate, naravne barve, ki so nestrupene in prepoznavne. Tako kot pri klasičnih UNO kartah je cilj, da se kart čim prej znebimo. In ne pozabite zavpiti UNO.




Sestavljanke MIDEER z ilustracijo polno podrobnosti, z živalskimi in naravnimi motivi, spodbuja otroka k interakciji in skozi katero spozna okolje - MORJE ali GOZD. Izdelane so iz varnega, trdnega kartona in papirja, odpornega na vodo, obrabo in korozijo. 

Sicer je moto znamke Mideer "Svet, poln odkritij, zabave in umetnosti". Vodeni z mislijo, da je vsaka igrača umetnost, veliko pozornost posvečajo potrebam otrok, pa tudi estetiki. Zasnova temelji na otroški psihologiji in razvoju kognitivnih sposobnosti v kombinaciji z vzgojnimi elementi in vizualno umetnostjo. Domiselne ilustracije so polne podrobnosti, ki otroke spodbujajo k raziskovanju. Sestavljanke so svetle barve, brez ostrih robov in varne za otroke. Večje dimenzije so prilagojene otroškim ročajem, dodatno pa so ojačane, da se ne poškodujejo. Vsi izdelki znamke Mideer so v skladu z najvišjimi standardi kakovosti in varnosti ter izpolnjujejo standarde EU EN71.
AMAFOOD, skrbi za vaš zajtrk, malico in zdrav prigrizek z granolami, ki so brez glutena, brez laktoze in brez dodanega sladkorja. S skrbno izbranimi sestavinami, ki niso prepotovale tisoče kilometrov poskrbijo za uravnotežen vnos ogljikovih hidratov, beljakovin in zdravih maščob. Vsi izdelki temeljijo na lastnem razvoju in vključujejo tesno ekipo izkušenih strokovnjakov za zdravo prehrano. Z uporabo naravnih sestavin in inovativnih formul pa jim je uspelo doseči cilj: zdravo hrano prihodnosti, primerno za vegane, alergike in skupine ljudi, ki s težavo najdejo kvalitetno slovensko hrano.
Kvalitetna hrana zahteva kvalitetno embalažo, ki poskrbi, da vaša granola ostaja sveža od odprtja pa vse do zadnje drobtinice granole. Da hrana, ki pride na vaš krožnik izgubi del svoje energijske vrednosti je že dolgo jasno. Vsaka hrana je najbolj kakovostna na njenem izvoru, na mestu, kjer zraste, kjer je »informirana« samo od sonca, vode in zemlje.

Takšna hrana ima IZVORNO VIBRACIJO. Na hrano vibracijsko slabo vplivajo pobiranje, transport, skladiščenje in predelava in tudi odčitavanje črtne kode v trgovini na embalaži končnega izdelka. Vibracijska koda, ki je del naše embalaže pa varuje našo hrano pred slabimi vplivi in ji povrne pravo vibracijo.
S pomočjo zunanjega sodelavca, ki je velik izumitelj, inovator in raziskovalec na tem področju že več kot 30 let, je posebej za Amafood ustvaril vibracijski kodni zapis. Vibracijska koda je narejena s pomočjo orgonskega topa (iznajditelj dr. Wilchelm Reich) in v sebi nosi univerzumske informacije s pravilno postavitvijo simbolov, numeričnih kod in barv. Hrana se informira z novo vibracijo v trenutku, ko pride v stik (preko embalaže, strojev, …) z vibracijsko kodo. Skozi celoten proizvodni proces je granola Amafood »informirana« z vibracijsko kodo od trenutka, ko pridejo sestavine v proizvodnjo pa vse do končnega izdelka, saj so s kodo opremljeni - informirani vsi stroji, naprave in posode.

Vsi izdelki so tako pakirani v informirano embalažo, kar granoli zagotavlja največjo možno kakovost vašemu življenju pa dvigujejo vibracije. Amafood je slovenska zgodba, polna dobrih vibracij. Začnite svoja jutra z pozitivno energijo in lokalnimi proizvodi, ki na poti do vašega krožnika ne puščajo visokega ogljičnega odtisa. Začnite ga z nasmehom, pravimi vibracijami in granolo Amafood. 

Odkrijte še več blagovnih znamk, ki s svojo posebno embalažo ali obliko izdelka pomembno prispevajo k zmanjšanju odpadkov


Bürstenfabrik Faller v Nemčiji že več kot 190 let izdeluje kakovostne krtače. Faller že vrsto let skrbi za čim bolj zavestno in varčno porabo virov in materialov. Kjer je le mogoče, je embalaža izdelka v celoti opuščena. Številne ščetke so narejene iz 99,9 % kompostiranih (naravnih) materialov in jih je možno varno odvreči v odpadni sistem. Strogo ločevanje odpadkov v proizvodnji in celotnem podjetju omogoča učinkovito recikliranje odpadkov, ki se jim ni mogoče izogniti.

Pri proizvajalcu certificirane naravne kozmetike Nature Box je tema trajnosti na prvem mestu. Vsi izdelki z naravnimi, hladno stiskanimi olji in številnimi drugimi sestavinami vsebujejo naravne izdelke na osnovi veganskih sestavin. Pri trdem šamponu za lase ne boste prihranili le pri uporabi vode, temveč tudi pri uporabi plastične embalaže – trdi šampon zadostuje za dva tekoča šampona po 250 ml.

Garnier je predan zeleni lepoti »Green Beauty“. Do leta 2025 bodo vsi izdelki izdelani iz 100 % reciklirane plastike in jih bo mogoče 100 % reciklirati, ponovno napolniti ali ponovno uporabiti. Embalaže znamk Fructis in True Treasures so že sedaj izdelane iz 100 % reciklirane plastike. Trdi šamponi za lase True Treasures so na primer zapakirani v embalažo brez plastike, polnilni paketi pa vsebujejo 80 % manj plastike (kot 2 steklenici šampona za lase Wahre Schätze po 250 ml). Novi negovalni balzam za lase Wahre Schätze vsebuje 75 % manj plastike zaradi integracije papirja v tubi (v primerjavi z balzamom za lase Wahre Schätze 200 ml).

Vsi embalažni materiali, ki jih uporablja Annemarie Börlind, izpolnjujejo zahteve “Der Grüne Punkt – Duales System Deutschland GmbH (DSD)” in se zbirajo in odlagajo ali reciklirajo v rumeni zaboj, zabojnik za steklo ali koš za odpadni papir, tako da se lahko pošljejo v  recikliranje. Kjer je le možno, podjetje zmanjša tudi lastne emisije CO2. Primeri tega so načrtovanje poti zunanjih zaposlenih in varčevalni ukrepi glede odpadne vode, embalaže in odpadkov. 

Za trajnostne higienske izdelke znamke HYDROPHIL je značilna uporaba obnovljivih surovin. Ročaj zobne ščetke je izdelan iz bambusa, ščetine pa iz ricinusovega olja. Zahvaljujoč široki paleti izdelkov iz bambusa, od vatiranih palčk do palčk za zobno nitko, je HYDROPHIL prihranil že več kot 140 ton plastike. Mila in šamponi za lase so na voljo samo v trdi obliki, da se izognejo odpadkom iz plastične embalaže. Ostanke iz proizvodnje mila prodajajo kot milne kosmiče ali darujejo. Higienski vložki za večkratno uporabo "Nature Pads" nadomestijo do 1000 vložkov za enkratno uporabo na leto. Poleg tega HYDROPHIL z vsakim kosom embalaže podpira projekt »Plastic Bank« v državah globalnega juga. Tam domačini v naravi zbirajo plastične odpadke in jih v t. i. »bankah plastike – Plastic Bank« zamenjajo za denar in blago. Namesto da bi plastiko odvrgli v okolje, jo tako reciklirajo in ponovno uporabijo.

Da bi se izognili odpadkom, se L'Occitane drži pravila: "recikliraj, zmanjšaj, reagiraj". Reciklirajo tako, da mnogim materialom dajo drugo življenje. Njihov cilj do leta 2025 je izdelati 100 % svojih plastenk iz 100 % reciklirane plastike. Nenehno se trudijo, da bi bila njihova embalaža čim bolj okolju prijazna in razvijajo trajnostne izdelke, kot so trdni šamponi za lase ali eko pakiranja za ponovno polnjenje, da bi zmanjšali globalno porabo materiala. Pri izdelkih za ponovno polnjenje se porabi od 65 do 90 % manj plastike kot pri tradicionalnih vrstah embalaže. Z nakupom polnila preprečite, da bi odpadki v količini 50 plastičnih skodelic, 300 slamic ali 3000 vatiranih palčk končala v naših oceanih.

Dolgoročni cilj proizvajalca naravne kozmetike Weleda predvideva 0 % odpadkov in vključuje skrbno uporabo dragocenih virov. Najmanjši porabniki virov so losjoni za telo v 200 ml steklenički. Pri razvoju stekleničke so bili zlasti pozorni na to, da ne potrebuje dodatne zložljive škatle, pumpice ali monomaterialov. Embalaža je izdelana iz 97 % reciklirane PET plastike. Izdelki Weleda Baby Calendula v 200 ml steklenički so prav tako izdelani iz reciklirane plastike. Weleda dezodorante 100 ml v steklenici iz zelenega stekla lahko po uporabi preprosto napolnite. Obe steklenici sta delno izdelani iz zelenega odpadnega stekla in ju je enostavno reciklirati.

Aprila 2021 sta Gillette in Gillette Venus predstavila kartonsko embalažo, ki jo je možno v celoti reciklirati za svoje brivnike s kartušami. Ta pretvorba po Evropi vsako leto prihrani 545 ton plastike (glede na lanski obseg prodaje); to ustreza količini plastike, uporabljene v približno 55 milijonih PET plastenk za vodo. Ti ukrepi Gillette in Gillette Venus so pomemben del trajnostnih ciljev, ki si jih je zastavila matična družba Procter & Gamble (P&G) v okviru projekta "Ambition 2030".

Že zdaj so vse embalaže znamke Dove izdelane iz 100 % reciklirane plastike, brez pokrovčka. Poleg tega lahko prazne steklenice vrnete v sistem za recikliranje. Uporabljena reciklirana plastika je zasnovana tako, da jo je mogoče v celoti reciklirati. Kot del zaveze se je blagovna znamka Dove zavezala lastni pobudi, da bo do leta 2025 postopoma zmanjšala uporabo čiste plastike z uporabo več kot 20.500 ton reciklirane plastike vsako leto. Količina nove plastike, prihranjene vsako leto, bi zadostovala za verigo steklenic, ki bi lahko 2,7-krat obkrožila Zemljo. Poleg tega Dove testira npr. novo obliko dezodoranta za ponovno polnjenje, ki radikalno zmanjša porabo plastike, in embalaža Dove izdelka za umivanje večkratno pakiranje bo leta 2022 brez plastike.

Nucao
za svoje čokoladne ploščice uporablja embalažni material na osnovi (vsaj 80 %) obnovljivih surovin. Posebej pomembno je dejstvo, da za proizvodnjo ne uporabljajo omejenih virov, kot so fosilne surovine. Embalaža je izbrana tako, da jo lahko kompostiramo doma (in s tem seveda tudi industrijsko). Poleg strogih pravil glede sestavnih delov embalaže je dokazano tudi, da se embalaža v kompostnih pogojih spremeni v biomaso, CO2 in vodo ter tako za sabo ne pušča odpadkov. Kot član pobude za kroženje vračljive embalaže se podjetje zavezuje tudi k enotni shemi odstranjevanja kompostirane embalaže.

Pri Alnaturi se nepotrebnim komponentam, kot so sponke na embalaži kosmičev izognejo, kolikor je to le možno. Pri uporabljenih materialih v podjetju posvečajo pozornost visokemu deležu recikliranja in dobri možnosti recikliranja. Na primer, opustitev nalepk, ki jih je mogoče ponovno zatesniti, za vse vrste riža zmanjša porabo folije za približno 11.000 kvadratnih metrov na leto. Pri alternativah veganskega jogurta se porabi 22 ton manj plastike na leto, če opustimo plastični pokrov. Poleg tega za olja, vina in sokove uporabljajo lažje steklenice, pri čemer letno prihranijo več kot 441 ton stekla.

Gepa
kot eden prvih ponudnikov že približno 7 let uporablja folije za zaščito arom iz več kot 90 % FSC/PEFC certificirane lesne kaše za notranje ovoje naših čokolad. Ta folija se razgradi na domačem kompostu (razen rdečega solznega traku) in jo je možno tudi industrijsko kompostirati v skladu z EU standardom EN 13432. Glede na to se 90 % folije razgradi najkasneje po 90 dneh. Če nimate domačega komposta, je potrebno to folijo odvreči v rumeni zabojnik.

Nadaljnja vsebina o trajnosti