Dan zmanjševanja odpadkov
Odpadki imajo velik vpliv na okolje in so globalni problem – to ni nekaj novega. Edini razumni odgovor na to je, da se izognemo čim več odpadkom. Zato smo pri nas v Müllerju 28. februarja 2022 prvič uvedli Dan zmanjševanja odpadkov, da bi aktivno ozaveščali o varstvu okolja in ukrepali za boljši jutri.

Namen tega dneva, ki bo letos 26. februarja 2024, je posebej opozoriti na pomen izogibanja nastajanju odpadkov ter s tem spodbujati ozaveščenost in ukrepanje za varstvo okolja. Preberite več o vplivu odpadkov na okolje in o tem, kako ga je mogoče zmanjšati, ter o Müllerjevi zavezanosti, ki je s tem povezana. Predstavili vam bomo tudi Müllerjeve lastne blagovne znamke, ki na različne načine pomembno prispevajo k preprečevanju nastajanja odpadkov. Odkrili boste lahko tudi nasvete in trike za preprečevanje nastajanja odpadkov in pravilno ločevanje odpadkov v vsakdanjem življenju.

Kajti varstvo okolja zadeva vse nas!


Vsebina strani

• Kako odpadki vplivajo na okolje?
• Kako lahko zmanjšamo vpliv na okolje?
• Naše lastne blagovne znamke
• Nagradna igra ob dnevu zmanjševanja odpadkov
• Nasveti za izogibanje nastajanju odpadkov v vsakdanjem življenju
• Müllerjeva zavezanost zmanjševanju odpadkov
• Nadaljna vsebina o trajnosti

Kako odpadki vplivajo na okolje? 

Narava in njena bitja so v mnogih pogledih obremenjena z odpadki, ki nastajajo in/ali niso pravilno odloženi. Morja, polna plastike in ogromna odlagališča odpadkov niso več redkost. Vse, kar se odloži v smeti, še posebej ostanki odpadkov, je poraba virov. Odpadki ostanov namreč končajo v sežigalnici, potem ko so bili materiali pogosto uporabljeni le enkrat. 

Kako lahko zmanjšamo vpliv na okolje? 

Najboljši odpadki so tisti, ki se nikoli ne pojavijo. Izogibanje odpadkom je možno v vsaki življenjski situaciji – doma, v pisarni, šoli ali na poti. Vendar je to šele prvi korak v ciklu izogibanja odpadkom, saj se odpadkom ni možno vedno v celoti izogniti, na primer, če mora embalaža izdelka izpolnjevati določeno zaščitno funkcijo. 
S pravilnim ločevanjem odpadkov pa lahko pomembno prispevamo k varovanju virov in podnebja ter posledično prispevamo k zmanjšanju količine odpadkov. 

Zakaj?
  • Embalaža, ki ni pravilno odstranjena, se izgubi v ciklu in s tem pa so izgubljeni tudi dragoceni viri. 
  • S pravilnim ločevanjem odpadkov se poveča količina recikliranih materialov, ki jih je mogoče uporabiti namesto primarnih materialov za izdelavo novih izdelkov. S tem se varčuje z energijo in varuje okolje. 
"Vsako gospodinjstvo lahko vsak dan prispeva k varovanju okolja – več, kot si mnogi mislijo. Prav vsaka embalaža, ki je ustrezno odstranjena v ciklu recikliranja, je pomembna" pojasnjuje Axel Subklew iz iniciative "Mülltrennung wirkt - Ločevanje odpadkov deluje". Osnovno pravilo za ustrezno ločevanje odpadkov je preprosto: v rumeni koš ali rumeno vrečo sodi le rabljena in prazna embalaža, ki ni iz papirja, kartona ali stekla. Posamezne dele embalaže je potrebno zavreči ločeno. 

Preberite več o Müllerjevi zavezanosti k zmanjševanju nastajanja odpadkov

Naše lastne blagovne znamke

Predvsem pri lastnih blagovnih znamkah nam je še posebej pomembno izogibanje nastajanju odpadkov, zato izdelke in embalažo nenehno razvijamo. Novi izdelki Müllerjevih lastnih blagovnih znamk so temeljno preverjeni in zasnovani za ekološke vidike, ob upoštevanju trajnosti. Hkrati je želeno priljubljeno blago deležno trajnostne preobrazbe v smislu embalaže in sestave.
Svet se vrti, mi se vrtimo z njim. Za okolje, za vas, za trajnostno prihodnost! Naš razvoj se med drugim osredotoča na:
  • Manjša embalaža z enako vsebino, ki prihrani embalažni material
  • Navodila za ločevanje na embalaži za spodbujanje poznejšega ločevanja odpadkov, npr. na kuhinjskem ali toaletnem papirju Softstar
  • Lepotna embalaža, ki je oblikovana tako, da so različni materiali ločeni neposredno ob odpiranju embalaže, npr. pri izdelkih Body&Soul
  • Uporaba obnovljivih surovin in recikliranih materialov, npr. z leseno zobno ščetko SensiDent
  • Vrečka za ponovno polnjenje, npr. za čistilo za steklo BLINK

Nasveti za izogibanje nastajanju odpadkom v vsakdanjem življenju 


Pri nastajanju odpadkov igrajo pomembno vlogo potrošniške navade. Nekaj preprostih nasvetov za nakupovanje bo pripomoglo k zmanjšanju lastnega prispevka. To predvsem vključuje izogibanje odpadni embalaži, kolikor je mogoče: 

  • »Upcycling«: oblika ponovne uporabe materialov (recikliranje). Na videz neuporabni odpadni izdelki se s pomočjo recikliranja spremenijo v nove materiale. Primer tega so seti za ustvarjanje "EcoCreate" podjetja Ravensburger, v katerih se odpadni proizvodi, kot so prazni kartoni za mleko ali zvitki toaletnega papirja, ponovno uporabijo za ustvarjanje novih projektov. 
  • Kupujte raje »razsuto« blago namesto pakiranih izdelkov. Vedno več trgovin se odloča, da bodo ponujali blago brez embalaže. 
  • Namesto plastičnih vrečk uporabite platnene vrečke – te lahko uporabljate znova in znova ter jih po potrebi tudi popravite. 
  • Kupujte pijače v embalaži za večkratno uporabo, kot je steklo, ali uporabite aparat za gaziranje vode. 
  • Milo, gel za prhanje in šampon za lase raje uporabite embalažo za ponovno polnjenje, še bolje pa je, da kar takoj uporabite trde izdelke. 
  • Namesto plastičnih kupite lesene zobne ščetke. 
  • Izdelke, kot sta mleko in jogurt, lahko kupite tudi v kozarcih ali steklenicah kot alternativa plastičnim posodam. 
  • Vnaprej načrtujte nakupe in porabo hrane ter kupujte ustrezne količine, da zmanjšate ostanke hrane. 
  • Malico za službo shranite v škatlo za malico in brez aluminijaste folije, folije za ohranjanje svežine ali plastičnih vrečk za kruh. 

Müllerjeva zavezanost zmanjševanju odpadkov 


1. Navodila za ločevanje naših blagovnih znamk

V prihodnje bo Müller nova navodila za ločevanje za dvojne sisteme natisnil na embalažo svojih blagovnih znamk. Simboli potrošnikom na prvi pogled pokažejo, kako pravilno ločiti in odstraniti embalažo. Logotip embalaže bi moral dolgoročno pomagati povečati količino zbiranja v rumenih zabojnikih in vrečah. Ukrep prispeva tudi k izboljšanju kakovosti zbranega recikliranega materiala. 

Recikliranje ima osrednjo vlogo pri Müllerjevem trajnostnem upravljanju. Vendar pa je embalažo možno reciklirati in tako zmanjšati porabo virov in emisije toplogrednih plinov le z doslednim ločevanjem odpadkov, tudi v zasebnih gospodinjstvih. Potreba po ukrepanju je velika: povprečno 30 % nepravilno odloženih odpadkov konča v rumenem zabojniku ali v rumeni vrečki. To otežuje ali onemogoča recikliranje dragocenih surovin. 
Prvi izdelki z navodili za ločevanje, med drugim papirnati robčki, kuhinjske brisačke in toaletni papir znamke “Softstar”, so na trgu od januarja 2022. Navodila za ločevanje bomo po vrsti uvrstili tudi na embalažo ostalih naših blagovnih znamk. Preprosti simboli potrošnikom na prvi pogled pokažejo, kako je treba embalažo ustrezno odstraniti, odvisno od vrste materiala: v rumeni koš ali vrečo, med odpadni papir ali v zabojnik za steklo. Z ustreznim logotipom na embalaži je mogoče enostavno upodobiti tudi kombinacijo vrst materialov. Enotna osnovna postavitev zagotavlja tudi močno prepoznavnost in navodila za potrošnike.

Kjer velikost embalaže to dopušča, so dodane tudi QR kode, ki posredujejo informativne kratke filme dvojnih sistemov. Tako lahko kupci na jasen način izvedo več o pravilnem ločevanju odpadkov in recikliranju.

2. Za večkratno uporabo v drogeriji s SEA ME in zerooo

Tako kot je že stoletja trajnostno naravnana industrija pijač: sistem za večkratno uporabo kozmetičnih izdelkov in izdelkov iz drogerije kot alternativa enkratni uporabi in odlaganju embalaže.
 
Ste se kdaj vprašali, zakaj prazne plastenke pijač odnesemo v avtomat za odlaganje, druge embalaže pa ne? V podjetju SEA ME GmbH so se in zato skupaj z maloprodajnimi partnerji, kot je Müller, in podobno mislečimi blagovnimi znamkami, ki prav tako želijo nadomestiti odpadke za enkratno uporabo z zaprtimi krogi virov, razvijajo sistem za večkratno uporabo na podlagi depozita za izdelke za nego in čiščenje.

SEA ME GmbH je upravljavec sistema "zerooo", sistema za večkratno uporabo za drogerije, in upravlja lastno blagovno znamko SEA ME, da bi uporabnike, trgovce na drobno in dobavitelje navdihnila, da se prav tako odločijo za večkratno uporabo. Blagovna znamka SEA ME bo od konca prvega četrtletja zastopana v vseh poslovalnicah Müller, kjer bo ponujala visokokakovostno, čudovito dišečo nego kože v ambicioznem dizajnu in kot pionir pripravljala izdelke za večkratno uporabo za drogerijo. Tako bodo v vseh poslovalnicah Müller prazne embalaže sprejemali nazaj za vrednost depozita 0,50 EUR na embalažo za večkratno uporabo, kot to poznamo iz sveta pijač. Skupaj z družbo Müller se učimo in izvajamo teme, kot so ravnanje z depozitom za izdelke iz drogerije, postopek vračanja praznih embalaž in sprejemanje koncepta s strani kupcev.

Družba SEA ME GmbH v okviru svoje blagovne znamke hkrati oblikuje "zerooo", zaprt sistem deponiranja za večkratno uporabo za drogerijske in kozmetične izdelke, ki je odprt za vse blagovne znamke z resnimi trajnostnimi strategijami. Kot sodelujoča blagovna znamka lahko tako standardizirane posode za večkratno uporabo "najame" za svoje izdelke, dokler jih kot prazne prek maloprodajnih partnerjev, kot so poslovalnice Müller, ne vrne v čistilno napravo zerooo, kjer jih temeljito očisti in nato ponovno najame za polnjenje druge formule. Podjetje je ponosno, da je Müller postal njegov trgovinski partner, ki že pomaga pri razvoju naslednje razvojne stopnje sistema za večkratno uporabo....stay tuned!
Playmobil Wildtopia in Country
3. Playmobil

S serijami izdelkov Wildtopia, Country in Horses of Waterfall se Playmobil osredotoča na trajnost: serije izdelkov so izdelane iz vsaj 80 % trajnostnih in bioloških materialov, embalažne folije pa so sorazmerno izdelane iz reciklirane plastike iz zavrženih materialov. Poleg tega Wildtopia igrivo prikazuje svet, v katerem so narava in živali cenjene in zaščitene, na primer tako, da se namesto obiska akvarija odpravite na izlet z veslanjem do rečnih delfinov. To krepi razumevanje varstva okolja.
Playmobil s svojo priljubljenostjo spodbuja ločevanja odpadkov in s tem pravilnega odlaganja nastalih odpadkov.

Nadaljnja vsebina o trajnosti