Dan tropskih gozdov


Vsako leto od 14. septembra 1989 naprej se na "Dan tropskih gozdov" opozarja na grozeče uničevanje tropskih gozdov. Dan akcije je sprožila organizacija za varstvo narave in okolja "WWF" in ga umestila na rojstni dan Aleksandra von Humboldta, enega najpomembnejših nemških raziskovalcev. Med letoma 1799 in 1804 je raziskoval deževne gozdove Južne in Srednje Amerike, kjer je pridobil številna nova spoznanja, ki jih Evropejci prej niso poznali.

Ta dan smo izkoristili kot priložnost, da izpostavimo potrebo po zaščiti gozdov - tako tropskih kot naših. Odkrijte več o naših blagovnih znamkah, ki pomembno prispevajo k zaščiti gozdov. Zbrali smo tudi najrazličnejša zanimiva dejstva o deževnih gozdovih, lesu iz trajnostnega gozdarstva in surovini bambus. Odkrijte tudi naše nasvete, kako lahko aktivno prispevate k zaščiti gozdov.



Zanimiva dejstva o deževnih gozdovih

Ali veste kakšnim grožnjam so izpostavljeni tropski gozdovi?

Ena glavnih groženj je krčenje gozdov. Vsako minuto se poseka za površino 40 nogometnih igrišč. Razlogov za krčenje gozdov je veliko. Območja se spremenijo v nasade, uporabljajo se za govedorejo, tropski gozd je potreben za papirno ali pohištveno industrijo, tla pod posekanimi gozdovi pa so zanimiva zaradi naravnih virov, kot je aluminij.
Kakšen je pomen tropskih gozdov?

Deževni gozdovi so " pljuča" zemlje.
Tropski deževni gozdovi so bistvenega pomena za podnebje. Preprečujejo podnebne spremembe, ker proizvajajo 40% svetovnega kisika. Hkrati tudi vežejo ogljikov monoksid.

So tudi pomemben življenjski prostor flore in favne. Več kot polovica vseh živalskih vrst po vsem svetu je doma v deževnem gozdu. Številne rastlinske in živalske vrste so v preteklosti že izumrle. Zaradi vstrajnega krčenja večjih gozdnih površin izginja vse več življenjskih prostorov za živali in rastline.

Spoznajte naše blagovne znamke, ki pomagajo varovati gozdove


Varstvo okolja je za številne blagovne znamke v Müllerju zelo pomembno. V nadaljevanju vas želimo seznaniti z nekaterimi podjetji, ki namenjajo posebno pozornost varovanju gozdov:
ANNEMARIE BÖRLIND

Za strokovnjaka za naravno kozmetiko, kot je blagovna znamka ANNEMARIE BÖRLIND, je trajnost izrednega pomena. Trajnost, ki jo razumemo kot odgovorno ravnanje ljudi do narave, ima zato pomembno vlogo že od ustanovitve. S trajnostno proizvodnjo, okolju prijazno embalažo in humanimi delovnimi pogoji po vsem svetu krepijo ekološko in socialno trajnost.
Že 60 let je varstvo okolja na prvem mestu, pri čemer se goji odgovorna uporaba omejenih virov za ohranitev naravne raznolikosti okolja. S pomočjo raziskovalnih projektov Fraunhoferjevega Inštituta o biološko aktivnih snoveh in drugih projektov s trajnostnimi organizacijami o okolju prijaznem palmovem olju, se izogibajo krčenju gozdov. Zato so npr. zunanje škatle izdelkov ANNEMARIE BÖRLIND označene s certifikatom FSC®.
Poleg tega je linija BODY CARE v celoti usmerjena v trajnost. Tu se uporablja plastična embalaža iz obnovljivih surovin (na primer sladkorni trs iz odgovorne pridelave) in materiali za recikliranje. CO2, ki nastane v proizvodnem procesu, se izravna s projektom pitne vode ClimatePartner v Kambodži. Sestavine v izdelkih linije BODY CARE izvirajo iz družbeno-ekoloških projektov, kot so ektrakt izvlečka lilije iz Francije, olje jojobe iz Namibije in aloe vera iz Gvatemale. Napis "I´m green" na izdelkih iz negovalne linije označuje, da so tube in ​​lončki izdelov za nego telesa izdelani iz velikega deleža obnovljivih surovin. Za to se na primer uporablja etanol, ki nastane kot stranski proizvod predelave sladkornega trsa.
Faber-Castell

Faber-Castell za proizvodnjo svojih lesenih svinčnikov uporablja les s 100% FSC ali PEFC-certifikatom. Podjetje od sredine osemdesetih let obdeluje 10.000 hektarjev lastnih borovih gozdov v Braziliji. Ti dobavljajo surovine za svinčnike in barvice in pokrivajo 86% svetovnega povpraševanja podjetja Faber-Castell po lesu. Vsako leto v lastnih gozdovih posadijo okoli 300.000 sadik. Faber-Castell vsako uro pridela tovornjak lesa.
Poleg zagotavljanja virov ima Faber-Castell pomembno vlogo tudi pri spoštljivem ravnanju z naravo in lokalno družbo. Tretjina lastnih gozdov podjetja ostaja nedotaknjena in tako zagotavlja življenjski prostor za približno 660 avtohtonih živalskih in rastlinskih vrst. Redni dialogi z delničarji zagotavljajo, da ima tudi lokalna skupnost korist od gozdov podjetja Faber-Castell.
Lastni gozdovi podjetja absorbirajo 900.000 ton CO2 in tako nevtralizirajo emisije iz svetovnih proizvodnih obratov. Poleg tega Faber-Castell z obnovljivimi viri energije pokriva 82% svojih globalnih potreb po energiji. Z uspešnim izvajanjem različnih ukrepov (na primer prehod na zeleno elektriko) v preteklem poslovnem letu je Faber-Castell uspel zmanjšati svoj ogljični odtis za 26%.
HYDROPHIL

Za HYDROPHIL so značilni inovativni, trajnostni higienski izdelki. Mnogi izdelki, na primer zobne ščetke, so namesto lesa izdelani iz bambusa. Za razliko od dreves uporabljeni bambus Moso zelo hitro raste v idealnih pogojih v svoji domači regiji Ningbo, brez uporabe umetnega namakanja in pesticidov, saj v dvoletni fazi rasti doseže višino do 20 metrov. Zahvaljujoč hitri rasti bambus Moso veže tone CO2, kar ustreza večkratniku zmogljivosti shranjevanja CO2 dreves v evropskih regijah. Iz ene rastline je mogoče izdelati do 1000 zobnih ščetk. Debelina palice zadostuje za izdelavo zobne ščetke iz enega kosa, zato se ne uporabljajo škodljiva lepila. Bambus Moso ni uporabna ali krmna rastlina, zato proizvodnja bambusovih izdelkov ne konkurira lokalni favni ali tamkajšnjim prebivalcem.
Prav tako embalaža, ki je brez plastike in je izdelana iz kraft kartona, ni le ena od prepoznavnosti podjetja, ampak je tudi trajnostno izdelana iz recikliranega papirja s certifikatom FSC®. Tuba zobnih krem "Pure Mint" in "Sweet Herbs" je sestavljena iz 95% smrekovega lesa, ki izvira iz evropskih gozdov s certifikatom PEFC. Najboljša stvar pri tem je, da se zato ne sekajo nobena dodatna drevesa, temveč se uporabljajo mizarski odpadki. Lesna vlakna, proizvedena kot odpadni proizvod, se zmešajo z bioplastiko na osnovi sladkorja. Tako nastane biogranulat, ki se stopi in nato preoblikuje v tubo. Za tube torej ni potrebno posekati dreves. V primerjavi z običajno embalažo ima tuba za 40% boljšo bilanco CO2.

Kneipp

Tradicionalna blagovna znamka Kneipp je že več kot 125 let sinonim za učinkovite, inovativne in naravne izdelke za dobro počutje in zdravje, ki temelji na celostnem nauku Sebastiana Kneippa. Naturopatska usposobljenost in farmacevtske izkušnje, najsodobnejši proizvodni postopki in skrben znanstveni nadzor zagotavljajo kakovost Kneippovih izdelkov, ki se ohranja že več generacij.

Za Kneipp je trajnost zelo pomembna - vključno z embalažo izdelkov, seveda. Pri izdelkih za nego ustnic se blagovna znamka naravne kozmetike zanaša na embalažo iz travnega papirja. Poleg tega se več pozornosti namenja recikliranju embalaže na različnih področjih. Do leta 2023 naj bi dosegli popolno možnost recikliranja in proizvodnjo vse plastične embalaže iz reciklirane plastike. Poleg tega naj do leta 2025 ne bi več uporabljali plastike v embalaži. Z razlogom je bil Kneipp že večkrat priznan kot zelena blagovna znamka in je v raziskavi trajnosti kozmetike za leto 2019, ki jo je izvedla Facit Research, zasedel tretje mesto.

lavera

Naravna kozmetika lavera je zavezana varovanju podnebja. Skupaj s skupnostjo za zaščito nemških gozdov in sodelovanje s ClimatePartner znamka lavera v Nemčiji ponovno pogozduje in samo letos namerava posaditi 30.000 dreves na močno poškodovanih gozdnih območjih. Obstoječa gozdna območja strokovnjaki skrbno analizirajo in posadijo z ustreznimi drevesi, ki se lahko prilagodijo podnebnim spremembam in povečanemu napadu škodljivcev. Na ta način lavera ne samo krepi regionalni ekosistem, ampak tudi varuje vitalna zavetišča za živali. Vse se financira s fiksnim prispevkom, ki se pridobiva od prodaje izbranih izdelkov za Laverin gozdni projekt. Akcija sicer velja le za prodajo izdelkov v Nemčiji in Avstriji. 
LOGOCOS

Naš dobavitelj naravne kozmetike LOGOCOS, ki ima blagovne znamke LOGONA in SANTE, se zavzema za zaščito deževnega gozda. Podjetje je aktivni član FONAP (Forum Sustainable Palm Oil) in RSPO (Roundtable Sustainable Palm Oil), ki se zavzemata za to, da bi gojenje oljnih palm postalo bolj trajnostno in zagotavljata, da je olje palme in semen palme na voljo v zadostnih količinah kot trajnostno certificirana surovina in jima s tem povrnili ugled.

Palmovo olje je najbolj razširjena rastlinska maščoba na svetu. Iz jedrc in celuloze oljne palme se letno pridobi več kot 50 milijonov ton palmovega olja. Skoraj polovica se uporablja v proizvodnji kozmetike. Da bi lahko zadovoljili globalno povpraševanje, se mora deževni gozd marsikje umakniti velikanskim nasadom palm, in sicer na račun podnebja in okolja.
V zadnjem času je zlasti znamka SANTE naredila veliko za zaščito gozdov z zmanjšanjem števila zložljivih škatel. Vse odvečne zložljive škatle so bile odstranjene, preostale škatle pa pretvorjene v reciklirana vlakna (odpadni papir). V dekorativni kozmetiki znamke je le en izdelek od 89 pakiran v zložljivo škatlo.
Procter & Gamble

Za P&G je varstvo okolja na prvem mestu in je zato sestavni del blagovnih znamk. Družba si je zadala ambiciozen cilj, da bo 10 let ogljično nevtralna in zato vlaga v rešitve za zaščito naravnega podnebja, da bi zmanjšala svoj ekološki odtis. Hkrati P&G razvija izdelke z najboljšimi sestavinami, ki jih ponujata znanost in narava. Prihajajoče desetletje predstavlja ključno časovno obdobje za znanstveno utemeljen napredek pri blaženju podnebnih sprememb. Ker se na podlagi današnjih tehnologij do leta 2030 ni mogoče izogniti vsem emisijam, je družba P&G v naslednjih desetih letih zavezana vlaganju v rešitve naravnega varstva podnebja med drugim z namenom doseči zmanjšanje emisij toplogrednih plinov za 50%. Na ta način P&G uspe zmanjšati vpliv svojih dejavnosti in jih v naslednjih 10. letih do leta 2030 narediti nevtralne glede CO2.
Pri tem ambicioznem cilju ima ključno vlogo pogozdovanje in obnova gozdnih površin pomembno vlogo. 
Blagovne znamke P & G ljudem olajšajo sprejemanje trajnostnih odločitev v vsakdanjem življenju zase in za zaščito podnebja.
Phyto

Z ekološko prijaznim pristopom je znamka Phyto v letu 2018 prenovila embalažo zato, da bo bolj okolju prijazna, moderna in čista.

Zavzemajo se tudi za ZMANJŠANJE NEPOTREBNE EMBALAŽE. Letno prihranijo najmanj 32 ton kartona kar pomeni 128 ton lesa in skoraj 1o milijonov litrov vode. Njihova proizvodnja vsako leto zmanjšuje ekološki vpliv na okolje: 10% zmanjšane emisije CO2 pri transportu šamponov in optimiziranje proizvodnje in s tem zmanjšana poraba energije. Njihova vizija je: 100% reciklirana plastika do leta 2025, 100% PHYTO izdelkov eko dizajniranih do leta 2022 in postati ogljično nevtralni do leta 2025.

PRAVA ZELENA REVOLUCIJA !
pandoo

Po podatkih WWF (Svetovnega sklada za naravo) se skoraj vsako drugo podrto drevo industrijsko predela v papir. Sem spadajo tudi kuhinjski papir, toaletni papir in robčki, ki po nekaj sekundah uporabe končajo v odpadkih. 
Salvatore Decker se je vprašal, ali ni bolj trajnostne alternative. Tako je leta 2017 ustanovil podjetje pandoo, ki proizvaja kuhinjske brisače za večkratno uporabo iz bambusa. Njihovo poslanstvo je zmanjšati krčenje gozdov in onesnaževanje okolja, tako da ponujajo vsakodnevne izdelke za večkratno uporabo, ki so narejeni brez plastike in lesa. Za zaščito tropskih gozdov se pandoo opira tudi na projekte pogozdovanja, kampanje za sajenje dreves in pri proizvodnji svojih izdelkov na hitro rastoče surovine, kot je bambus. To je trava z olesenelim steblom, ki zraste do 1,6 m na dan in lahko še naprej raste iz odrezanega stebla. Zaradi vsestranskosti se lahko bambus predela v trdne slamice in zobne ščetke, ter tudi v zelo mehak in vpojen kuhinjski in toaletni papir. Pandoo je od ustanovitve zrasel na več kot pol milijona vsakdanjih junakov in z njimi prispeval k zaščiti tropskih gozdov. Samo leta 2020 jim je pred krčenjem gozdov uspelo rešiti 308 dreves pred krčenjem gozdov in posaditi 1688 novih dreves.
Schaebens

Schaebens je eden vodilnih ponudnikov kozmetike v Nemčiji. Zgodovina srednjega družinskega podjetja sega v 16. stoletje. Schaebens danes kot strokovnjak za nego obraza ponuja zelo učinkovite izdelke za vse potrebe kože in je najbolj prodajana nemška znamka za nego obraza.
Schaebens se seveda zaveda svoje odgovornosti, da je vodilen tudi na področju trajnosti. Zato je zmanjšanje ekološkega odtisa sestavni del poslovne strategije.
Schaebens se seveda zaveda svoje odgovornosti, da je vodilen tudi na področju trajnosti. Zato je zmanjšanje ekološkega odtisa sestavni del poslovne strategije. 
Schaebens se je skupaj z organizacijo "ClimatePartner" odločil podpreti projekt varovanja podnebja v Amazoniji v Braziliji. Cilj projekta je zaščititi lokalni gozd pred požigom ter nezakonitim krčenjem gozdov. Hkrati se zavzema tudi za pogozdovanje gozdne zaloge. S podporo projektu želi podjetje izravnati svoj ogljični odtis, pokazati družbeno odgovornost in prispevati k zaščiti gozdov. Eden najbolj biotsko raznovrstnih ekosistemov na svetu je tako zaščiten in lokalno prebivalstvo prejema alternativne vire dohodka. 
the nu company

The nu company je podjetje, ki želi oblikovati zdrave izdelke in se osredotoča na trajnost. Vedno so uporabljali trajnostne pristope, na primer uporabo organskih sestavin in pakiranje brez plastike. Kljub temu je ekološko ravnovesje ostalo negativno. Dovolj dober razlog, da bi se še izboljšali. Ustanovitelji so po navdihu iskalnika Ecosia želeli posaditi drevo za vsak prodani izdelek. Od takrat so na Madagaskarju posadili mangrove za vsak prodani izdelek. Ali ste vedeli, da lahko mangrove shranijo štirikrat več CO2 kot tropska drevesa? Na izdelek je 305 kilogramov vezanega CO2, kar ustreza potovanju z avtomobilom iz Rima v Stockholm! Poleg tega mangrove predstavljajo življenjski prostor številnih ogroženih vrst in tvorijo osnovo rodovitne zemlje za lokalno prebivalstvo.
Podjetje the nu company je do sedaj posadilo skoraj milijon dreves! Lokalni partner, odgovoren za pogozdovanje, je globalna nevladna organizacija NGO "Eden Reforestation Projects".
Weleda

Weleda je edinstveno podjetje - ekonomsko uspešno, dobrega srca in predano blaginji našega planeta, našega okolja in dobremu počutju ljudi. Sprejeli so 7 osnovnih načel, ki so nespremenljiva ter zavezujoča za vse, ki delajo za njih in jasno opredeljujejo njihov način dela. Eden izmed njih je Visok okoljski standard. Zemeljski viri so omejeni. Zahtevajo varstvo - v dobro ljudi in narave. To odgovornost jemljejo resno, zato so postavili visoke okoljske standarde. Trajnostni razvoj za njih pomeni skrb za naravne vire in njihovo ohranjanje.
Weleda se zavzema za deževni gozd na Borneu. Cilj je preprečiti krčenje deževnega gozda za nasade palmovega olja in s tem ohranjanje življenjskega prostora ogroženih orangutanov. Palmovo olje je pomembna surovina tudi v naravni kozmetiki. Ker številni nasadi palmovega olja uničujejo deževni gozd, podjetje že od leta 2011 uporablja palmovo olje iz trajnostne, nadzorovane ekološke pridelave. Weleda sodeluje z neprofitno organizacijo BOS (= Borneo Orangutan Survival) Nemčija, da bi ustvarila ravnovesje in zaščitila življenjski prostor orangutanov. BOS skrbi za usposabljanje lokalnega prebivalstva za trajnostno rabo virov, izboljšanje gospodarskih razmer, pogozditev deževnega gozda in posledično tudi za zagotavljanje prihodnosti za orangutane.




Na oddelku IGRAČ
imamo kar nekaj zanimivih igrač, ki poskrbijo, da se pomembnost gozdov približa otrokom na zanimiv in njim ustrezen način.


Predstavljamo vam MIDEER okroglo 150-delno sestavljanko - DAN V GOZDU. Je sestavljanka z ilustracijo polno podrobnosti, ki spodbuja otroke k raziskovanju. Posamezni deli so večje velikosti in so dodatno ojačani, da se ne poškodujejo. Primerna za otroke od 5. leta dalje.
Singa

Najnaprednejša tehnologija vključuje naravne vire in skrbi za trajnostni razvoj. Otrok se s temi temami lahko spozna preko sestavljanja različnih izdelkov serije 4M "Green Science" dobavitelja Singa, ko na primer robot s pomočjo sonca hodi, spretno pleza po vrvi ali se vozi kot dirkalnik. Otroci bodo nad čudeži, ki jih skupaj ustvarjata narava in tehnologija, več kot navdušeni! Edino prav je, da se zavedamo drugačnih virov energije, s katerimi se ne škoduje našemu zelenemu planetu.

Bambus: trajnostna surovina?



Vse več podjetij se zanaša na bambus kot surovino za svoje izdelke, a zakaj? In zakaj se bambus šteje za trajnostnega in ali lahko prepreči krčenje gozdov tropskih gozdov?

Bambus je tropska ali subtropska rastlinska vrsta iz družine sladke trave. V primerjavi z drevesi raste hitro, več kot meter na dan. Pomislite, kako dolgo traja, da drevo zraste do enake višine. V nasprotju z drevesi je mogoče posekati veliko več bambusa, brez da bi ogrozili prirast. V mnogih pogledih je dragocena surovina, tudi za preprečevanje krčenja tropskih gozdov, zato ga vsekakor lahko označimo za trajnostnega. Proizvaja tudi 35% več kisika kot običajna drevesa.

Prebivalci deževnih gozdov na primer uporabljajo bambus za gradnjo celih hiš in pohištva. Ta surovina postaja vse bolj priljubljena tudi v Evropi. Zdaj v mnogih izdelkih nadomešča plastiko. Uporaba bambusa ščiti naš planet, saj je za razliko od plastike bambus popolnoma biološko razgradljiv.

V Müllerju lahko najdete različne trajnostne izdelke iz bambusa različnih blagovnih znamk.

Les iz trajnostnega gozdarstva


Številne blagovne znamke Müller pridobivajo surovine iz trajnostnega gozdarstva.

Pri izdelkih pogosto govorimo o "lesu s certifikatom FSC®". "FSC" (= Forest Stewardship Council) je mednarodna neprofitna organizacija, hkrati pa izraz pomeni tudi sistem certificiranja, ki ga je razvila organizacija, in znak FSC® (logotip).

Če se kupec odloči za nakup izdelkov iz lesa ali papirja z oznako FSC®, podpira trajnostno rabo gozdnih virov, saj sistem FSC® zagotavlja uporabo gozdov v skladu z družbenimi, ekonomskimi in ekološkimi potrebami sedanjih in prihodnjih generacij.

"Blauer Engel" je že več kot 40 let okoljska oznaka zvezne vlade in lahko daje smernice pri trajnostnem nakupovanju.
Izdelki iz recikliranega papirja z oznako "Blauer Engel" zagotavljajo, da so papirna vlakna izdelkov pridobljena iz 100% odpadnega papirja.
Cewe spada v industrijo, ki je močno odvisna od papirja in zato so podnebje in varstvo okolja za njih izjemno pomembne teme.

Forest Stewardship Council AC® (Svet za nadzor gozdov) spodbuja odgovorno upravljanje gozdov po svetu in so ponosni, da so pridobili certifikat FSC. To pomeni, da za izdelavo izdelkov uporabljajo samo FSC® certificirane materiale – materiale, ki so trajnostno pridobljeni brez škode za gozdove sveta. Kompenzirajo emisije CO₂ vseh izdelkov, da zagotovijo njihovo oglično nevtralnost – brez dodatnih stroškov za vse stranke. Sodelujejo s projektom Kasigau Wildlife Corridor za obnovo gozdov in za zaščito obstoječih gozdov v Keniji, ki pokrivajo območje pribl. 200 000 hektarjev.

Kakšen je vaš prispevek k varovanju gozdov?


Tudi majhni ukrepi pomagajo zaščititi gozd. Za vas smo pripravili nekaj nasvetov:

  • Prihranite papir, sicer uporabite recikliran papir ali ga uporabite večkrat.
  • Zavestna poraba mesa: bolje manj mesa ali brez mesa.
  • Ob nakupu izdelkov iz lesa bodite pozorni na znak FSC® in ne kupujte pohištva iz tropskega lesa.
  • Uporabljajte pametne telefone čim dlje, ker so za proizvodnjo potrebne plemenite kovine, ki se običajno pojavljajo le v tropskih gozdovih
  • S pomočjo organizacij lahko sami posadite nova drevesa. 

Nadaljnja vsebina o trajnosti