Dan tropskih gozdov


Vsako leto od 14. septembra 1989 naprej se na "Dan tropskih gozdov" opozarja na grozeče uničevanje tropskih gozdov. Dan akcije je sprožila organizacija za varstvo narave in okolja "WWF" in ga umestila na rojstni dan Aleksandra von Humboldta, enega najpomembnejših nemških raziskovalcev. Med letoma 1799 in 1804 je raziskoval deževne gozdove Južne in Srednje Amerike, kjer je pridobil številna nova spoznanja, ki jih Evropejci prej niso poznali.

Ta dan smo izkoristili kot priložnost, da izpostavimo potrebo po zaščiti gozdov - tako tropskih kot naših. Odkrijte več o naših blagovnih znamkah, ki pomembno prispevajo k zaščiti gozdov. Zbrali smo tudi najrazličnejša zanimiva dejstva o deževnih gozdovih, lesu iz trajnostnega gozdarstva in surovini bambus. Odkrijte tudi naše nasvete, kako lahko aktivno prispevate k zaščiti gozdov.



Zanimiva dejstva o deževnih gozdovih

Ali veste kakšnim grožnjam so izpostavljeni tropski gozdovi?

Ena glavnih groženj je krčenje gozdov. Vsako minuto se poseka za površino 40 nogometnih igrišč. Razlogov za krčenje gozdov je veliko. Območja se spremenijo v nasade, uporabljajo se za govedorejo, tropski gozd je potreben za papirno ali pohištveno industrijo, tla pod posekanimi gozdovi pa so zanimiva zaradi naravnih virov, kot je aluminij.
Kakšen je pomen tropskih gozdov?

Deževni gozdovi so " pljuča" zemlje.
Tropski deževni gozdovi so bistvenega pomena za podnebje. Preprečujete podnebne spremembe, ker proizvajajo 40% svetovnega kisika. Hkrati tudi vežejo ogljikov monoksid.

So tudi pomemben življenjski prostor flore in favne. Več kot polovica vseh živalskih vrst po vsem svetu je doma v deževnem gozdu. Številne rastlinske in živalske vrste so v preteklosti že izumrle. Zaradi vstrajnega krčenja večjih gozdnih površin izginja vse več življenjskih prostorov za živali in rastline.

Spoznajte naše blagovne znamke, ki pomagajo varovati gozdove


Varstvo okolja je za številne blagovne znamke v Müllerju zelo pomembno. V nadaljevanju vas želimo seznaniti z nekaterimi podjetji, ki namenjajo posebno pozornost varovanju gozdov:

Kneipp

Tradicionalna blagovna znamka Kneipp je že več kot 125 let sinonim za učinkovite, inovativne in naravne izdelke za dobro počutje in zdravje, ki temelji na celostnem nauku Sebastiana Kneippa. Naturopatska usposobljenost in farmacevtske izkušnje, najsodobnejši proizvodni postopki in skrben znanstveni nadzor zagotavljajo kakovost Kneippovih izdelkov, ki se ohranja že več generacij.

Za Kneipp je trajnost zelo pomembna - vključno z embalažo izdelkov, seveda. Pri izdelkih za nego ustnic se blagovna znamka naravne kozmetike zanaša na embalažo iz travnega papirja. Poleg tega se več pozornosti namenja recikliranju embalaže na različnih področjih. Z razlogom je bil Kneipp že večkrat priznan kot zelena blagovna znamka in je v raziskavi trajnosti kozmetike za leto 2019, ki jo je izvedla Facit Research, zasedel tretje mesto.

Weleda

Weleda je edinstveno podjetje - ekonomsko uspešno, dobrega srca in predano blaginji našega planeta, našega okolja in dobremu počutju ljudi. Sprejeli so 7 osnovnih načel, ki so nespremenljiva ter zavezujoča za vse, ki delajo za njih in jasno opredeljujejo njihov način dela. Eden izmed njih je Visok okoljski standard. Zemeljski viri so omejeni. Zahtevajo varstvo - v dobro ljudi in narave. To odgovornost jemljejo resno, zato so postavili visoke okoljske standarde. Trajnostni razvoj za njih pomeni skrb za naravne vire in njihovo ohranjanje.
Podjetje se zavzema za deževni gozd na Borneu. Cilj je preprečiti krčenje deževnega gozda za nasade palmovega olja in s tem ohranjanje življenjskega prostora ogroženih orangutanov. Palmovo olje je pomembna surovina tudi v naravni kozmetiki. Ker številni nasadi palmovega olja uničujejo deževni gozd, podjetje že od leta 2011 uporablja palmovo olje iz trajnostne, nadzorovane ekološke pridelave. Weleda sodeluje z neprofitno organizacijo BOS (= Borneo Orangutan Survival) Nemčija, da bi ustvarila ravnovesje in zaščitila življenjski prostor orangutanov. BOS skrbi za usposabljanje lokalnega prebivalstva za trajnostno rabo virov, izboljšanje gospodarskih razmer, pogozditev deževnega gozda in posledično tudi za zagotavljanje prihodnosti za orangutane.
Faber-Castell

Faber-Castell za proizvodnjo svojih lesenih svinčnikov uporablja les s 100% FSC ali PEFC-certifikatom. Podjetje od sredine osemdesetih let obdeluje 10.000 hektarjev lastnih borovih gozdov v Braziliji. Ti dobavljajo surovine za svinčnike in barvice in pokrivajo 86 odstotkov svetovnega povpraševanja podjetja Faber-Castell po lesu. Vsako leto v lastnih gozdovih posadijo okoli 300.000 sadik. Faber-Castell vsako uro pridela tovornjak lesa.
Poleg zagotavljanja virov ima Faber-Castell pomembno vlogo tudi pri spoštljivem ravnanju z naravo in lokalno družbo. Tretjina lastnih gozdov podjetja ostaja nedotaknjena in tako zagotavlja življenjski prostor za približno 660 avtohtonih živalskih in rastlinskih vrst. Redni dialogi z delničarji zagotavljajo, da ima tudi lokalna skupnost korist od gozdov podjetja Faber-Castell.
Lastni gozdovi podjetja absorbirajo 900.000 ton CO2 in tako nevtralizirajo emisije iz svetovnih proizvodnih obratov. Poleg tega Faber-Castell z obnovljivimi viri energije pokriva 82 odstotkov svojih globalnih potreb po energiji.
LOGOCOS

Naš dobavitelj naravne kozmetike LOGOCOS, ki ima blagovne znamke LOGONA in SANTE, se zavzema za zaščito deževnega gozda. Podjetje je aktivni član FONAP (Forum Sustainable Palm Oil) in RSPO (Roundtable Sustainable Palm Oil), ki se zavzemata za to, da bi gojenje oljnih palm postalo bolj trajnostno in zagotavljata, da je olje palme in semen palme na voljo v zadostnih količinah kot trajnostno certificirana surovina in jima s tem povrnili ugled.
Palmovo olje je najbolj razširjena rastlinska maščoba na svetu. Iz jedrc in celuloze oljne palme se letno pridobi več kot 50 milijonov ton palmovega olja. Skoraj polovica se uporablja v proizvodnji kozmetike. Da bi lahko zadovoljili globalno povpraševanje, se mora deževni gozd marsikje umakniti velikanskim nasadom palm, in sicer na račun podnebja in okolja.
V zadnjem času je zlasti znamka SANTE naredila veliko za zaščito gozdov z zmanjšanjem števila zložljivih škatel. Vse odvečne zložljive škatle so bile odstranjene, preostale škatle pa pretvorjene v reciklirana vlakna (odpadni papir). V dekorativni kozmetiki znamke je le en izdelek od 89 pakiran v zložljivo škatlo.
Schaebens

Schaebens je eden vodilnih ponudnikov kozmetike v Nemčiji. Zgodovina srednjega družinskega podjetja sega v 16. stoletje. Schaebens danes kot strokovnjak za nego obraza ponuja zelo učinkovite izdelke za vse potrebe kože in je najbolj prodajana nemška znamka za nego obraza.
Schaebens se seveda zaveda svoje odgovornosti, da je vodilen tudi na področju trajnosti. Zato je zmanjšanje ekološkega odtisa sestavni del poslovne strategije.
Schaebens se je skupaj z organizacijo “ClimatePartner” odločil podpreti projekt varovanja podnebja v Amazoniji v Braziliji. Cilj projekta je zaščititi lokalni gozd pred požigom ter nezakonitim krčenjem gozdov. Hkrati se zavzema tudi za pogozdovanje gozdne zaloge. S podporo projektu želi podjetje izravnati svoj ogljični odtis, pokazati družbeno odgovornost in prispevati k zaščiti gozdov. Eden najbolj biotsko raznovrstnih ekosistemov na svetu je tako zaščiten in lokalno prebivalstvo prejema alternativne vire dohodka.
Phyto

Z ekološko prijaznim pristopom je znamka Phyto v letu 2018 prenovila embalažo zato, da bo bolj okolju prijazna, moderna in čista.

Zavzemajo se tudi za ZMANJŠANJE NEPOTREBNE EMBALAŽE. Letno prihranijo najmanj 32 ton kartona kar pomeni 128 ton lesa in skoraj 1o milijonov litrov vode. Njihova proizvodnja vsako leto zmanjšuje ekološki vpliv na okolje: 10% zmanjšane emisije CO2 pri transportu šamponov in optimiziranje proizvodnje in s tem zmanjšana poraba energije. Njihova vizija je: 100% reciklirana plastika do leta 2025, 100% PHYTO izdelkov eko dizajniranih do leta 2022 in postati ogljično nevtralni do leta 2025.

PRAVA ZELENA REVOLUCIJA !

Bambus: trajnostna surovina?



Vse več podjetij se zanaša na bambus kot surovino za svoje izdelke, a zakaj? In zakaj se bambus šteje za trajnostnega in ali lahko prepreči krčenje gozdov tropskih gozdov?

Bambus je tropska ali subtropska rastlinska vrsta iz družine sladke trave. V primerjavi z drevesi raste hitro, več kot meter na dan. Pomislite, kako dolgo traja, da drevo zraste do enake višine. V nasprotju z drevesi je mogoče posekati veliko več bambusa, brez da bi ogrozili prirast. V mnogih pogledih je dragocena surovina, tudi za preprečevanje krčenja tropskih gozdov, zato ga vsekakor lahko označimo za trajnostnega. Proizvaja tudi 35 odstotkov več kisika kot običajna drevesa.

Prebivalci deževnih gozdov na primer uporabljajo bambus za gradnjo celih hiš in pohištva. Ta surovina postaja vse bolj priljubljena tudi v Evropi. Zdaj v mnogih izdelkih nadomešča plastiko. Uporaba bambusa ščiti naš planet, saj je za razliko od plastike bambus popolnoma biološko razgradljiv.

V Müllerju lahko najdete različne trajnostne izdelke iz bambusa različnih blagovnih znamk.

Les iz trajnostnega gozdarstva


Številne blagovne znamke Müller pridobivajo surovine iz trajnostnega gozdarstva.

Pri izdelkih pogosto govorimo o "lesu s certifikatom FSC®". "FSC" (= Forest Stewardship Council) je mednarodna neprofitna organizacija, hkrati pa izraz pomeni tudi sistem certificiranja, ki ga je razvila organizacija, in znak FSC® (logotip).

Če se kupec odloči za nakup izdelkov iz lesa ali papirja z oznako FSC®, podpira trajnostno rabo gozdnih virov, saj sistem FSC® zagotavlja uporabo gozdov v skladu z družbenimi, ekonomskimi in ekološkimi potrebami sedanjih in prihodnjih generacij.

"Blauer Engel" je že več kot 40 let okoljska oznaka zvezne vlade in lahko daje smernice pri trajnostnem nakupovanju.
Izdelki iz recikliranega papirja z oznako "Blauer Engel" zagotavljajo, da so papirna vlakna izdelkov pridobljena iz 100% odpadnega papirja.
Cewe spada v industrijo, ki je močno odvisna od papirja in zato so podnebje in varstvo okolja za njih izjemno pomembne teme.

Forest Stewardship Council AC® (Svet za nadzor gozdov) spodbuja odgovorno upravljanje gozdov po svetu in so ponosni, da so pridobili certifikat FSC. To pomeni, da za izdelavo izdelkov uporabljajo samo FSC® certificirane materiale – materiale, ki so trajnostno pridobljeni brez škode za gozdove sveta. Kompenzirajo emisije CO₂ vseh izdelkov, da zagotovijo njihovo oglično nevtralnost – brez dodatnih stroškov za vse stranke. Sodelujejo s projektom Kasigau Wildlife Corridor za obnovo gozdov in za zaščito obstoječih gozdov v Keniji, ki pokrivajo območje pribl. 200 000 hektarjev.

Kakšen je vaš prispevek k varovanju gozdov?


Tudi majhni ukrepi pomagajo zaščititi gozd. Za vas smo pripravili nekaj nasvetov:

  • Prihranite papir, sicer uporabite recikliran papir ali ga uporabite večkrat
  • Zavestna poraba mesa: bolje manj mesa ali brez mesa
  • Ne kupujte pohištva iz tropskega lesa
  • Uporabljajte pametne telefone čim dlje, ker so za proizvodnjo potrebne plemenite kovine, ki se običajno pojavljajo le v tropskih gozdovih

Nadaljnja vsebina o trajnosti