World Oceans Day

Kaj pomeni "World Ocean Day"?

World Ocean Day po slovensko pomeni svetovni dan oceanov in na ta dan se še posebej opozarja na oceane. Opozarjati je potrebno tako na ekološki pomen svetovnih oceanov, kot tudi na težave, kot sta onesnaževanje ali prekomerni ribolov.
Že od 8. junija 2009 vsako leto obeležujemo svetovni dan oceanov. Ta dan akcije so decembra 2008 začeli izvajati v Združenih narodih (ZN).

Odkrijte več o:
- glavnih  težavah svetovnih oceanov,
- naših blagovnih znamkah, ki pomagajo pri zaščiti morij in voda, 
- koralam prijaznih kremah za sončenje, 
- trajnosti Müllerjevih lastnih blagovnih znamk.  

Glavne težave naših oceanov

Prekomerni ribolov je ena od težav, ki onesnažujejo naše oceane. Bogastvo oceanov žal ni neizčrpno. Več kot 33% komercialnih staležev rib je preveč izkoriščenih, v Sredozemlju in na Črnem morju pa to znaša že več kot 60%.

Druga velika težava pa so smeti, predvsem plastične smeti.
Smeti se na različne načine znajdejo v morju. Nekaj smeti, ki so pristala v morju, prihaja iz ribištva, ladijskega prometa in obalne industrije, večina pa prihaja iz kopnega. Nekaj jih doseže morja prek vetrov ali rek.


Tri četrtine smeti v morju predstavlja plastika, kar postaja vse večji problem. Popolna razgradnja te snovi lahko traja več sto let. Do takrat pa plastika razpade na majhne delce - tako imenovano mikroplastiko. Žal jo najdemo tudi v številnih kozmetičnih izdlkih ali sintetičnih oblačilih in nato z odpadno vodo najde svojo pot v morje. Velika težava mikroplastike je, da jih pojedo morske živali. Z uživanjem le-teh pa nato vstopijo tudi v človeški organizem. Kakšne posledice povzroči mikroplastika človeškemu telesu, žal še ni v celoti raziskano.

Prav tako se lahko morske živali tudi ujamejo v velike plastične dele in umrejo.

Skrajni čas je, da podjetja premislijo in več pozornosti posvetijo trajnosti, da bi zaščitili oceane in vode.


Blagovne znamke, ki pomagajo pri zaščiti morij in voda

Številne znamke v Müllerju dajejo velik poudarek na varstvu okolja. V nadaljevanju bi vas radi seznanili z nekaterimi podjetji, ki dajejo posebno pozornost tudi varovanju morij in voda:

Ahava

Vsi izdelki AHAVA vsebujejo sestavine mrtvega morja: blato, vodo in soli. Podjetje proizvaja svoje izdelke neposredno na Mrtvem morju. Trajnost je pri znamki AHAVA zato seveda samoumevna in pomemben del njihove filozofije. So tudi edino kozmetično podjetje, ki ima dovoljenje za pridobivanje surovin iz Mrtvega morja. Prav zato tudi skrbijo, da čim manj posegajo v naravo. Med proizvodnjo ne pride do emisij vode ali plina. Odpadne vode čistijo z inovativnim sistemom za odpadne vode in jih vračajo v okolje. S to vodo zalivajo lokalne rastline v puščavi. Ta habitat je pomemben kraj za selitvene ptice.

Apivita

Popolna linija za zaščito pred soncem znamke Apivita je primerna za vso družino in vsak tip kože. Hkrati pa zagotavlja optimalno proizvodnjo in neobčutljivost kože na zelo naravne, lahke  formule, ki spoštujejo morski ekosistem. Z  logotipom  »Clean Beauty Clean Ocean«  (slovensko »Čista lepota čisti oceani«) sporočajo svojo zavezanost za uporabo odgovornih sestavin in izbiro embalaže, ki spoštuje kožo in varuje okolje. To pomeni, da imajo njihovi izdelki zelo naravne  formule z optimalno toleranco do kože in biorazgradljive sestavine brez dodanih koralam škodljivih filtrov, kot npr. avobenzon, oktinoksat, oksibenzon. Biorazgradljive sestavine je potrdila študija v skladu z OECD 301, ki je bila izvedena pri vseh njihovih  izdelkih s sončnimi filtri. Njihova embalaža je reciklirana in jo je možno ponovno reciklirati. Tudi papir, iz katerega je izdelana njihova embalaža,  prihaja iz trajnostnih gozdov.

Biotherm

Biotherm se osredotoča na naravo in vodo.
Leta 2012 je Biotherm ustanovil Water Lovers - program za zaščito svetovnih oceanov in okolja. S podjetjem Waterlovers Sonnenmilch je podjetje leta 2017 lansiralo ekološko izdelano mleko za zaščito pred soncem, ki ne škoduje vodi in podvodnemu svetu. Mikroplastika se od leta 2011 uporablja tudi v pralnih izdelkih.
Toda Biotherm ima tudi v prihodnje ambiciozne načrte za nadaljnje izboljšanje trajnosti in s tem zaščito oceanov pred onesnaženjem.
Podjetje Biotherm si je postavilo nalogo za nego kože z izdelki, ki vsebujejo edinstveno, intenzivno regenerirajočo učinkovino Life Plankton ™. Ta učinkovina prihaja iz francoskih Pirenejev.
Vendar pa namerava Biotherm prispevati k varovanju naših voda s trajnostnim angažmajem in partnerstvom. Pridružite se nam v misliji čiščenja našega morja! Za vsak kupljen izdelek* znamke Biotherm v poslovalnicah Müller od 5.7.2021 do 31.12.2021 Biotherm donira 0,65 € Inštitutu za potapljanje in podvodne aktivnosti Piran. Denar pridobljen od donacij in Biotherm bo Inštitut za potapljanje in podvodne aktivnosti Piran namenil čiščenju plaž in podmorskega sveta v Jadranu. Več informacij o Inštitutu za potapljanje in podvodne aktivnosti Piran obiščite: ippa.si.
*ne velja za dezodorante znamke Biotherm

Caudalie

Po večletnih raziskavah je znamka Caudalie razvila najboljšo rešitev v smislu zaščite pred soncem, varnosti in zaščite okolja ter leta 2019 dala na trg novo paleto petih izdelkov za zaščito pred soncem, ki so varni tako za kožo kot tudi za naravo. 
Caudalie iz svojih formul odstranjuje sporne filtre za sončenje in s tem ustvarja učinkovit sistem filtrov, ki ne ogrožajo niti zaščite kože niti varstva narave.
Formule "Ocean Protect" - zato so med sedmimi do devetimi filtri, ki se običajno uporabljajo v izdelkih za zaščito pred soncem, izbrali le štiri filtre. Ti štirje dopolnjevalni filtri, formulirani z nižjim odmerkom od tržnega povprečjam zagotavljajo največjo možno zaščito UVA in UVB. Ti faktorji so voodporni, ne vsebujejo v vodi topnih filtrov in so visoko biološko razgradljivi, kar je bistvenega pomena za zaščito morskega okolja.
Zaveza znamke Caudalie temelji tudi na znanstvenih zagotovilih profesorja Piccerella s Sredozemskega inštituta za biotsko raznovrstnost in ekoligijo, katereega preizkusi so potrdili, da sistem zaščitnih filtrov Caudalie ni strupen za alge3). To znanstveno zagotovilo potrjuje in dokazuje tudi logotip "Ocean Protect", ki zagotavlja, da je delovanje znamke Caudalie okoljsko odgovorno.
3)Vir: Ekotoksikološki preizkusi na algah, ki jih je izvedel laboratorij Hélioscience.

Equa

Equa poslanstvo je bilo že od prvega dne oblikovati izdelke, ki temeljijo na vrhunski kakovosti, ob upoštevanju strogih etičnih pravil v skupno dobro. Vodi jih načelo trajnosti. Od prvega dne poslujejo okolju prijazno. Od izbire trajnostnih materialov za steklenice in zmanjševanja ogljičnega odtisa do izbire lokalnih proizvodnih partnerjev. Pomagali so preprečiti, da bi 651 milijonov steklenic za enkratno uporabo onesnažilo naše okolje. Na spremembe vplivajo s proizvodnjo, saj izbirajo samo vrhunske materiale, ki ne škodujejo okolju. Velik del komunikacije je usmerjen v izobraževanje javnosti o trajnostnem življenju in pomenu hidracije. V vlogi spodbujanja trajnosti in ozaveščanja okolja sklepajo številna partnerstva z vplivnimi ljudmi na družbenih omrežjih. Redno sodelujejo tudi v lokalnih akcijah čiščenja in pri tem uživajo!
Ko je National Geographic Equa povabil, da se pridružijo njihovi akciji "Planet ali plastika", so potrebovali le 2 sekundi, da so rekli DA! Ozaveščanje o problemu onesnaževanja s plastiko bo vedno njihova prednostna naloga. Problem plastike ni prisoten le "nekje daleč na svetu", ampak se dogaja v neposredni bližini naših dvorišč, zato moramo ukrepati tukaj in zdaj.

Hydrophil

Hydrophil proizvaja inovativne in trajnostne higienske izdelke. Vsi izdelki niso samo veganski ali iz pravične proizvodnje, ampak tudi vodno nevtralni. Vsi trije ustanovitelji se zavedajo pomena in pomanjkanja vode kot vira.
Zato podjetje od leta 2013 podpira organizacijo Viva con Agua, kamor gre 10% celotnega dobička. Ta organizacija podpira številne vodne projekte v Nemčiji in tujini ter se zavzema za dostop do čiste pitne vode, sanitarnih in higienskih potrebščin.
Do danes je HYDROPHIL s svojimi okolju prijaznimi izdelki prihranil 122 ton plastike. To pomeni 122 ton manj plastike, ki lahko pride v oceane. Z okolju prijaznimi alternativami na področju zobne higiene in nege telesa HYDROPHIL uporablja obnovljive surovine, kot so bambus, lufa ali sisal. TOP 2 izdelka, s katerima zmanjšate uporabo plastike v kopalnici, sta bambusova zobna ščetka in medzobne ščetke.

Kneipp

Tradicionalna blagovna znamka Kneipp že več kot 125 let stoji za učinkovitimi, inovativnimi in naravnimi izdelki za dobro počutje in zdravje, ki temeljijo na celostnem poučevanju Sebastiana Kneippa. Naturopatska usposobljenost in farmacevtske izkušnje, najsodobnejši proizvodni postopki in skrben strokovni nadzor zagotavljajo kakovost Kneippovih izdelkov, ki se ohranja že več generacij. Za Kneipp je trajnost zelo pomembna – tudi pri embalaži izdelkov, seveda. 
Kneipp v embalaži reciklira morsko plastiko. To je bilo doseženo s projektom oceanskih odpadkov partnerja za izdelavo embalaže ReSea. Ta sodeluje z lokalnim prebivalstvom v Indoneziji in iz morja odstranjuje plastiko za recikliranje. Ne samo iz vode, ampak tudi v zalivih, na nabrežjih in rečnih ustjih. V Indoneziji je problem odpadkov jasno viden. Brez pobud, kot je ReSea's Ocean Waste Project, skoraj ni spodbud, da bi smeti odstranili iz vode. Zbiratelji so seveda nagrajeni. Morsko plastiko v tovarni sortirajo in očistijo, razrežejo in predelajo v majhne plastične pelete, ki jih uporabijo za izdelavo nove embalaže. Kneipp zbrano morsko plastiko uporablja v embalaži linije za nego obraza Mindful Skin.

Nature Box

Kljub precej pisanemu videzu je Nature Box trajnostna blagovna znamka.
Izdelki so narejeni iz naravnih, hladno stiskanih olj in drugih naravnih sestavin na veganski osnovi. Več kot 98% sestavin je naravnega izvora.
Nature Box podpira tudi socialne in ekološke projekte.
Nature Box od leta 2017 deluje tudi pri zaščiti oceanov. Začeli so s partnerstvom s Plastic Bank in trenutno skupaj podpirajo projekte na Haitiju, Filipinih, v Indoneziji in Egiptu. Skupni cilj je zmanjšati plastične odpadke na plaži in na kopnem, hkrati pa izboljšati življenje revnih - zlasti v državah, kjer ni infrastrukture za odstranjevanje odpadkov. V posebnih centrih lahko lokalno prebivalstvo odda zbrane plastične odpadke in jih zamenja za denar, blago ali storitve. Ta material se nato ponovno vključi v vrednostno verigo plastike kot Social Plastic®. Na stotine ton ga uporabijo za embalažo naših izdelkov. Do danes so prispevali k temu, da 86 milijonov plastičnih steklenic ni končalo v morju, ampak so se reciklirale. Embalaža Nature Box gelov za prhanje ter šamponov in balzamov za lase je v 98% narejena iz materiala Social Plastic® in jo je zato možno ponovno reciklirati.

Ren

Z uporabo REN izdelkov lahko naredimo svet nekoliko lepši. Leta 2018 so se podali na misijo OČISTIMO NAŠ PLANET:
- nič odpadkov do leta 2021,
- 100-odstotna reciklirana embalaža,
- ponovna uporaba embalaže,
- embalaže predelane iz plastike pridobljene iz oceanov,
- nič več pakiranja v majhni vzorčni embalaži.
REN vse izdelke pakira z mislijo na naš planet in se povezuje z organizacijami Surfers againf Seawed in Plastic patrol, ki z njimi delijo vizijo in prizadevanje za trajnostni razvoj. Vse to je del obljube - da bodo do 2021 popolnoma čisti. Vsi izdelki REN bodo v prenovljeni reciklirani in iz oceanov predelani plastiki.
Se nam pridružite na misiji  čiščenja planeta? Vsakič ko se odpravite v bližnji gozd ali na obalo poberite tri odpadne embalaže z mislijo na naše prihodnje generacije. Nakupe opravljajte preudarno in izbirajte izdelke, ki so prijazni tako do vas kot do planeta.

Sante

Blagovna znamka naravne kozmetike SANTE, ki je bila ustvarjena in izdelana v Nemčiji, že dolgo izvaja kampanje za okolje, planet in splošno zmanjšanje uporabe plastike. V skladu s sloganom „Care for you and the world “ (slovensko »Skrb za vas in svet«) je obljuba znamke po eni strani ponuditi nezapleteno naravno kozmetiko z naravnimi sestavinami, po drugi strani pa čim bolj trajnostno zaščititi Zemljo in njena morja. Certificirana naravna kozmetika SANTE ne vsebuje mikroplastike. Številni običajni pilingi, šamponi za lase, geli za prhanje, bleščila za ustnice in pudri vsebujejo drobne plastične delce, vključno z mikrodelci. Težava: z velikostjo manj kot 5 milimetrov so tako majhni, da jih niti najsodobnejše tehnologije v čistilnih napravah ne morejo filtrirati. Ribe, školjke in druga živa bitja absorbirajo mikroplastiko iz vode in tako drobni delci pridejo v prehranjevalno verigo in na koncu na naše krožnike. 


Kakšen je vaš prispevek k zaščiti oceanov in voda?

Tudi vi dajte več na trajnost v vašem vsakdanjem življenju. Za to obstaja veliko možnosti - varčevanje s plastiko v gospodinjstvu ali z nakupom okolju prijaznih izdelkov ali blagovnih znamk. Pri Müllerju najdete veliko blagovnih znamk, ki skrbijo za trajnost.
Zlasti zdaj poleti lahko zaščitite morja in vode na povsem drugačen način - z okolju prijaznimi sončnimi kremami.

Koralam prijazna krema za zaščito pred soncem

Ob svetovnem dnevu oceanov bi radi predstavili tudi naše sončne kreme, prijazne koralam.

Nekatere kreme za zaščito pred soncem vsebujejo sestavine, ki ščitijo pred UV-sevanjem, vendar škodujejo koralam in njihovim ličinkam. Sončna krema lahko prispeva k beljenju koral, kar lahko privede do smrti koralnega grebena. Torej za to niso odgovorne le višje temperature vode, predvsem zaradi globalnega segrevanja.

Korale so bistvenega pomena za krhek ekosistem grebenov. Obale varujejo tako, da lomijo valove in preprečujejo, da bi vodne mase neovirano trčile ob obalo.
ANNEMARIE BÖRLIND  je z uporabo napredne tehnologije in dragocenih rastlinskih izvlečkov razvila izdelke za sončenje, ki ustrezajo današnjim zahtevam in smernicam. Z nekaj izjemami se ne uporabljajo mineralni UV filtri, kot sta titanov dioksid ali cinkov oksid, ampak organski UV filtri. Uporabljeni organski filtri za zaščito pred soncem ščitijo pred nevarnostjo sončnih opeklin ter znanimi neželenimi in stranskimi učinki. Vsi izdelki SUN izpolnjujejo stroge zahteve Evropske komisije za zaščito pred UVA in UVB žarki in so koralam prijazni ter ne vsebujejo mikroplastike.

Koralom prijazne kreme za zaščito pred soncem ponujajo tudi blagovne znamke, kot so Biotherm, Dado Sens.

Vendar s temi okolju prijaznimi kremami za zaščito pred soncem ne zaščitimo samo koral v oceanih, temveč tudi ribe in alge v domačih vodah. Zato jih uporabite, ko naslednjič plavate v jezeru ali reki.


Trajnost Müllerjevih lastnih blagovnih znamk

Zaščita okolja nam je z lastnimi blagovnimi znamkami zelo pomembna in zato nenehno razvijamo svoje izdelke in embalažo.

Številni izdelki znamke AVEO, Barfuss, Duchesse, Lavozon, SensiDent ali Terri Naturi so že brez mikroplastike. Prepoznate jih lahko po našem logotipu (glej desno).

Novi izdelki Müllerjevih kakovostih blagovnih znamk so preverjeni in zasnovani v skladu z ekološkimi vidiki ob upoštevanju trajnosti. Na tak način priljubljeni izdelki dobijo novo podobo in dodano vrednost. Svet gre naprej in mi z njim. Za okolje, za vas, za bogato prihodnost!

Vedno več izdelkov Müllerjevih lastnih blagovnih znamk ima okoljsko / družbeno oznako, na primer Blauer Engel, Fairtrade, različne bio oznake, FSC in druge. Izdelki lastnih blagovnih znamk redno prepričajo tudi na testiranju Öko-Testu.
Ponosni smo, da nam je uspelo številne izdelke narediti trajnostne, zato želimo z vami deliti nekaj zanimivih dejstev:

• Naše bombažne vatirane palčke Duchesse 300 kosov imajo namesto plastične palčke okolju prijazno držalo iz papirja in prav tako so pakirane v zložljivi škatli iz papirja. Uporabljen papir izvira iz trajnostno upravljanih gozdov in nadzorovanih virov. Če za ta izdelek ne uporabljamo plastike, prihranimo 30 ton plastike na leto. Leta 2019 smo za to inovacijo prejeli mednarodno nagrado za "International Salute to Excellence Award" v kategorijah "Osebne nege".

• Študija trajnosti kozmetičnega sektorja, ki jo je leta 2019 izvedla Facit Research, je uporabila spletno anketo za določitev najbolj trajnostnih kozmetičnih znamk v Nemčiji z vidika potrošnikov. Naša lastna blagovna znamka Terra Naturi je dosegla 4. mesto.
Istega leta sta krema za roke Terra Naturi Calendula in divja vrtnica iz Ökotesta prejela oceno "zelo dobro".

• Naše nove AVEO kreme za roke in izdelki Lavozon Sea Love so pakirani v embalaže iz materiala Green Maple Leaf ™. Ta embalaža je z izjemo pokrovčka 100% reciklirana. Poleg tega imajo znatno tanjšo debelino sten, tako da se med proizvodnjo prihrani veliko materiala.

Vrečke za recikliranje CleanPac so narejene iz 80% recikliranega materiala. 40% tega prihaja iz odpadkov iz rumenega koša. Delež trajnostno uporabljenih surovin je tako znatno višji kot pri običajnih vrečah za smeti. Prav tako je embalaža odpadnih vrečk za recikliranje CleanPac sestavljena iz 100% odpadnega papirja, zato je dodatno nagrajena z oznako Modri angel.

• Pri robčkih Softstar smo predelali paketek kot tudi škatlo. Zahvaljujoč tanjši debelini folij in odsotnosti plastičnega vložka v večini naših škatel smo že lahko znatno prihranili na plastiki. Za še boljšo reciklažo smo se odpovedali UV laku. Naš cilj je izdelati vse škatle brez plastike in UV lakov.


Nadaljnja vsebina o trajnosti