Kaj pomeni "World Ocean Day"?

World Ocean Day po slovensko pomeni svetovni dan oceanov in na ta dan se še posebej opozarja na oceane. Opozarjati je potrebno tako na ekološki pomen svetovnih oceanov, kot tudi na težave, kot sta onesnaževanje ali prekomerni ribolov.
Že od 8. junija 2009 vsako leto obeležujemo svetovni dan oceanov. Ta dan akcije so decembra 2008 začeli izvajati v Združenih narodih (ZN).

Glavne težave naših oceanov

Prekomerni ribolov je ena od težav, ki onesnažujejo naše oceane. Bogastvo oceanov žal ni neizčrpno. Več kot 33% komercialnih staležev rib je preveč izkoriščenih, v Sredozemlju in na Črnem morju pa to znaša že več kot 60%.

Druga velika težava pa so smeti, predvsem plastične smeti.
Smeti se na različne načine znajdejo v morju. Nekaj smeti, ki so pristala v morju, prihaja iz ribištva, ladijskega prometa in obalne industrije, večina pa prihaja iz kopnega. Nekaj jih doseže morja prek vetrov ali rek.

Tri četrtine smeti v morju predstavlja plastika, kar postaja vse večji problem. Popolna razgradnja te snovi lahko traja več sto let. Do takrat pa plastika razpade na majhne delce - tako imenovano mikroplastiko. Žal jo najdemo tudi v številnih kozmetičnih izdlkih ali sintetičnih oblačilih in nato z odpadno vodo najde svojo pot v morje. Velika težava mikroplastike je, da jih pojedo morske živali. Z uživanjem le-teh pa nato vstopijo tudi v človeški organizem. Kakšne posledice povzroči mikroplastika človeškemu telesu, žal še ni v celoti raziskano.

Prav tako se lahko morske živali tudi ujamejo v velike plastične dele in umrejo.
Skrajni čas je, da podjetja premislijo in več pozornosti posvetijo trajnosti, da bi zaščitili oceane in vode.


Blagovne znamke, ki ščitijo morja in vode

Številne znamke v Müllerju dajejo velik poudarek na varstvu okolja. V nadaljevanju bi vas radi seznanili z nekaterimi podjetji, ki dajejo posebno pozornost tudi varovanju morij in voda:

Biotherm

Biotherm se osredotoča na naravo in vodo.
Leta 2012 je Biotherm ustanovil Water Lovers - program za zaščito svetovnih oceanov in okolja. S podjetjem Waterlovers Sonnenmilch je podjetje leta 2017 lansiralo ekološko izdelano mleko za zaščito pred soncem, ki ne škoduje vodi in podvodnemu svetu. Mikroplastika se od leta 2011 uporablja tudi v pralnih izdelkih.
Toda Biotherm ima tudi v prihodnje ambiciozne načrte za nadaljnje izboljšanje trajnosti in s tem zaščito oceanov pred onesnaženjem.
Podjetje Biotherm si je postavilo nalogo za nego kože z izdelki, ki vsebujejo edinstveno, intenzivno regenerirajočo učinkovino Life Plankton ™. Ta učinkovina prihaja iz francoskih Pirenejev.
Vendar pa namerava Biotherm prispevati k varovanju naših voda s trajnostnim angažmajem in partnerstvom. Nikoli ni prepozno, da naredimo prvi korak za zaščito naših oceanov. Pridružite se in postanite ljubitelj voda!
Na voljo v poslovalnicah Müller.

Ahava

Vsi izdelki AHAVA vsebujejo sestavine mrtvega morja: blato, vodo in soli. Podjetje proizvaja svoje izdelke neposredno na Mrtvem morju. Trajnost je pri znamki AHAVA zato seveda samoumevna in pomemben del njihove filozofije. So tudi edino kozmetično podjetje, ki ima dovoljenje za pridobivanje surovin iz Mrtvega morja. Prav zato tudi skrbijo, da čim manj posegajo v naravo. Med proizvodnjo ne pride do emisij vode ali plina. Odpadne vode čistijo z inovativnim sistemom za odpadne vode in jih vračajo v okolje. S to vodo zalivajo lokalne rastline v puščavi. Ta habitat je pomemben kraj za selitvene ptice.
Na voljo v poslovalnicah Müller.

Hydrophil

Hydrophil proizvaja inovativne in trajnostne higienske izdelke. Vsi izdelki niso samo veganski ali iz pravične proizvodnje, ampak tudi vodno nevtralni. Vsi trije ustanovitelji se zavedajo pomena in pomanjkanja vode kot vira.
Zato podjetje od leta 2013 podpira organizacijo Viva con Agua, kamor gre 10% celotnega dobička. Ta organizacija podpira številne vodne projekte v Nemčiji in tujini ter se zavzema za dostop do čiste pitne vode, sanitarnih in higienskih potrebščin.
Na voljo v poslovalnicah Müller.

Caudalie

Po večletnih raziskavah je znamka Caudalie razvila najboljšo rešitev v smislu zaščite pred soncem, varnosti in zaščite okolja ter leta 2019 dala na trg novo paleto petih izdelkov za zaščito pred soncem, ki so varni tako za kožo kot tudi za naravo. 
Caudalie iz svojih formul odstranjuje sporne filtre za sončenje in s tem ustvarja učinkovit sistem filtrov, ki ne ogrožajo niti zaščite kože niti varstva narave.
Formule "Ocean Protect" - zato so med sedmimi do devetimi filtri, ki se običajno uporabljajo v izdelkih za zaščito pred soncem, izbrali le štiri filtre. Ti štirje dopolnjevalni filtri, formulirani z nižjim odmerkom od tržnega povprečjam zagotavljajo največjo možno zaščito UVA in UVB. Ti faktorji so voodporni, ne vsebujejo v vodi topnih filtrov in so visoko biološko razgradljivi, kar je bistvenega pomena za zaščito morskega okolja.
Zaveza znamke Caudalie temelji tudi na znanstvenih zagotovilih profesorja Piccerella s Sredozemskega inštituta za biotsko raznovrstnost in ekoligijo, katereega preizkusi so potrdili, da sistem zaščitnih filtrov Caudalie ni strupen za alge3). To znanstveno zagotovilo potrjuje in dokazuje tudi logotip "Ocean Protect", ki zagotavlja, da je delovanje znamke Caudalie okoljsko odgovorno.
3)Vir: Ekotoksikološki preizkusi na algah, ki jih je izvedel laboratorij Hélioscience.
Na voljo v poslovalnicah Müller.


Kakšen je vaš prispevek k zaščiti oceanov in voda?

Tudi vi dajte več na trajnost v vašem vsakdanjem življenju. Za to obstaja veliko možnosti - varčevanje s plastiko v gospodinjstvu ali z nakupom okolju prijaznih izdelkov ali blagovnih znamk. Pri Müllerju najdete veliko blagovnih znamk, ki skrbijo za trajnost.
Zlasti zdaj poleti lahko zaščitite morja in vode na povsem drugačen način - z okolju prijaznimi sončnimi kremami.

Koralam prijazna krema za zaščito pred soncem

Ob svetovnem dnevu oceanov bi radi predstavili tudi naše sončne kreme, prijazne koralam.

Nekatere kreme za zaščito pred soncem vsebujejo sestavine, ki ščitijo pred UV-sevanjem, vendar škodujejo koralam in njihovim ličinkam. Sončna krema lahko prispeva k beljenju koral, kar lahko privede do smrti koralnega grebena. Torej za to niso odgovorne le višje temperature vode, predvsem zaradi globalnega segrevanja.

Nekatere naše kozmetične znamke zato ponujajo koralam prijazne kreme za zaščito pred soncem, na primer Annemarie Börlind, Biotherm, Dado Sens in Caudalie.
Vendar s temi okolju prijaznimi kremami za zaščito pred soncem ne zaščitimo samo koral v oceanih, temveč tudi ribe in alge v domačih vodah. Zato jih uporabite, ko naslednjič plavate v jezeru ali reki.


Trajnost Müllerjevih lastnih blagovnih znamk

Zaščita okolja nam je z lastnimi blagovnimi znamkami zelo pomembna in zato nenehno razvijamo svoje izdelke in embalažo.
Številni izdelki znamke AVEO, Barfuss, Duchesse, Lavozon, SensiDent ali Terri Naturi so že brez mikroplastike. Prepoznate jih lahko po našem logotipu (glej desno).


Novi izdelki Müllerjevih kakovostih blagovnih znamk so preverjeni in zasnovani v skladu z ekološkimi vidiki ob upoštevanju trajnosti. Na tak način priljubljeni izdelki dobijo novo podobo in dodano vrednost. Svet gre naprej in mi z njim. Za okolje, za vas, za bogato prihodnost!

Vedno več izdelkov Müllerjevih lastnih blagovnih znamk ima okoljsko / družbeno oznako, na primer Blauer Engel, Fairtrade, različne bio oznake, FSC in druge. Izdelki lastnih blagovnih znamk redno prepričajo tudi na testiranju Öko-Testu.
Ponosni smo, da nam je uspelo številne izdelke narediti trajnostne, zato želimo z vami deliti nekaj zanimivih dejstev:

• Naše bombažne vatirane palčke Duchesse 300 kosov imajo namesto plastične palčke okolju prijazno držalo iz papirja in prav tako so pakirane v zložljivi škatli iz papirja. Uporabljen papir izvira iz trajnostno upravljanih gozdov in nadzorovanih virov. Če za ta izdelek ne uporabljamo plastike, prihranimo 30 ton plastike na leto. Leta 2019 smo za to inovacijo prejeli mednarodno nagrado za "International Salute to Excellence Award" v kategorijah "Osebne nege".

• Študija trajnosti kozmetičnega sektorja, ki jo je leta 2019 izvedla Facit Research, je uporabila spletno anketo za določitev najbolj trajnostnih kozmetičnih znamk v Nemčiji z vidika potrošnikov. Naša lastna blagovna znamka Terra Naturi je dosegla 4. mesto.
Istega leta sta krema za roke Terra Naturi Calendula in divja vrtnica iz Ökotesta prejela oceno "zelo dobro".

• Naše nove AVEO kreme za roke in izdelki Lavozon Sea Love so pakirani v embalaže iz materiala Green Maple Leaf ™. Ta embalaža je z izjemo pokrovčka 100% reciklirana. Poleg tega imajo znatno tanjšo debelino sten, tako da se med proizvodnjo prihrani veliko materiala.

Vrečke za recikliranje CleanPac so narejene iz 80% recikliranega materiala. 40% tega prihaja iz odpadkov iz rumenega koša. Delež trajnostno uporabljenih surovin je tako znatno višji kot pri običajnih vrečah za smeti. Prav tako je embalaža odpadnih vrečk za recikliranje CleanPac sestavljena iz 100% odpadnega papirja, zato je dodatno nagrajena z oznako Modri angel.

• Pri robčkih Softstar smo predelali paketek kot tudi škatlo. Zahvaljujoč tanjši debelini folij in odsotnosti plastičnega vložka v večini naših škatel smo že lahko znatno prihranili na plastiki. Za še boljšo reciklažo smo se odpovedali UV laku. Naš cilj je izdelati vse škatle brez plastike in UV lakov.


Nadaljnja vsebina o trajnosti