Svetovni dan voda

22. marec so Združeni narodi (ZN) leta 1993 razglasili za svetovni dan voda in od takrat naprej ga obeležujemo vsako leto. Namen tega dne je poudariti pomen sladke vode in pojasniti, da dostopa do čiste vode ni mogoče razumeti kot samoumevnega. V mnogih regijah sveta ljudem primanjkuje vode ali pa nimajo dostopa do pitne vode.

Tema letošnjega svetovnega dneva voda je »Vrednotenje vode« (engl. „Valuing Water“).Kaj vam pomeni voda?
Voda je dragocen vir, ki ga je potrebno zaščititi. Zato smo ta dan izkoristili kot priložnost, da opozorimo na naše blagovne znamke, ki pomembno prispevajo k zaščiti voda.

Voda, dragocen vir

Voda je zelo pomembna za življenje na Zemlji - za ljudi, živali in rastline. Ob svetovnem dnevu voda smo povzeli zanimiva dejstva o vodi:
  • Skoraj 2/3 Zemlje pokriva voda.
  • Sladka voda predstavlja samo 3% vode na Zemlji in le majhno količino lahko uporabljamo. Velika količina sladke vode ni dostopna, ker je ujeta v sneg, led ali večno zmrzal. Poleg naštetega so sladkovodni viri neenakomerno porazdeljeni po vsem svetu.
  • Po poročilu ZN o vodah za leto 2020 2,2 milijarde ljudi, kar predstavlja 28% svetovnega prebivalstva, nima varnega in takojšnjega dostopa do pitne vode.
  • Vsako leto zaradi slabe oskrbe z vodo umre 3,5 milijona ljudi.
  • Večina vode (70%) po vsem svetu se uporablja v kmetijstvu.
  • Človeško telo vsebuje 60% vode.
Voda, dragocen vir


Blagovne znamke, ki vodo kot vir uporabljajo na trajnosten način

Številne znamke v Müllerju dajejo velik poudarek na varstvo okolja. V nadaljevanju bi vas radi seznanili z nekaterimi podjetji, ki dajejo posebno pozornost tudi varovanju morij in voda:

Biotherm

Od ustanovitve podjetja je bila voda dobesedno najpomembnejši element Biotherma. Glede na globalni vodni problem je blagovna znamka leta 2012 ustanovila platformo »Water Lovers« z namenom kampanje za zaščito svetovnih voda na notranji in zunanji ravni. Podjetje ciljno ukrepa proti onesnaževanju vode. Za Biotherm je pomemben trajnostni pristop k razvoju izdelkov z vodi prijaznimi recepturami in se odraža v zmanjševanju prisotnosti mikroplastičnih delcev v vseh izdelkih in okolju prijaznim mlekom za zaščito pred soncem.
Za Biotherm je zelo pomembno tudi sodelovanje z zunanjimi partnerji. Platforma »Biotherm Water Lovers« od leta 2020 sodeluje s »Surfrider Foundation Europe«. Cilj sodelovanja je javnost ozavestiti o trajnostni rabi oceanov, rek in jezer, zlasti ob vedno večjem onesnaževanju s plastičnimi odpadki. Na področju zaščite morja Biotherm sodeluje z organizacijama »Misson Blue« in »Tara Ocean Foundation«. Francoska neprofitna organizacija »Tara Ocean Foundation« se od leta 2006 aktivno zavzema za zaščito oceanov in njihovih prebivalcev. Od takrat raziskovalno plovilo »Tara« pluje po svetovnih oceanih in zbira znanstvene podatke, ki zagotavljajo pomembne informacije o vplivu podnebnih sprememb na oceane. Platforma »Biotherm Water Lovers« bo še naprej finančno podpirala organizacijo »Tara Ocean Foundation« pri izobraževanju in ozaveščanju javnosti na področju ohranjanja morja.

Börlind

Vsi izdelki podjetja Börlind GmbH, med katere spadata tudi blagovni znamki ANNEMARIE BÖRLIND in DADO SENS, so »izdelani v črnem gozdu«. Ta označba porekla ne pomeni samo povezanosti podjetja z naravo, ki je bila vedno vzor in vir navdiha za razvoj in proizvodnjo izdelkov, temveč pove še veliko več: voda je osnova vsake kreme. Medtem ko drugi proizvajalci za proizvodnjo svojih izdelkov uporabljajo običajno vodo iz pipe, ima Börlind svojo izvirsko vodo. Ta posebej mehka voda prihaja iz globokega izvira na posesti podjetja, kjer je zaščitena pred onesnaženjem. Za to vodo je značilno, da je zelo čista in mikrobiološko popolne kakovosti. Prav tako ne vsebuje pesticidov in drugih onesnaževalcev, kot so težke kovine. Po drugi strani pa je bogata z magnezijem, kalijem in natrijem.
Poleg tega podjetje obiskovalcem in zaposlenim ponuja lastno izvirsko vodo kot osvežilno pijačo, ki jo postrežejo v steklenicah Soulbottles, ki jih je mogoče ponovno napolniti. Posebnost steklenic Soulbottles je, da ne vsebujejo škodljivih snovi in plastike. Izdelane so na pošten in podnebno nevtralen način, primerne za vegane in podjetje z vsako prodano steklenico prispeva 1 € za projekte pitne vode organizacij »Viva con Agua« in »Welthungerhilfe«.

Podjetje Börlind GmbH ima podnebno nevtralno proizvodnjo izdelkov in izravnava emisije CO2 s podporo projektu ClimatePartner za čiščenje vode v Kambodži. Projekt je namenjen dostopu do čiste pitne vode za gospodinjstva na podeželskih območjih Kambodže, saj imajo zelo slabo kakovost vode. Vodo tradicionalno predelujejo tako, da jo kuhajo, za kar potrebujejo drva. Vodni filtri za svoje delovanje ne potrebujejo električne energije ali drugih surovin. Po uspešnem filtriranju lahko zbrano vodo natakamo prek pipe. Emisije CO2 se zaradi tega, ker v Kambodži ni emisij toplogrednih plinov iz vrele vode, izravnajo.

Hydrophil

Podjetje Hydrophil proizvaja inovativne in trajnostne higienske izdelke. Izdelki niso samo primerni za vegane ali izdelani v pravični proizvodnji, temveč tudi ne vsebujejo vode. Trije ustanovitelji se zavedajo pomena in tudi pomanjkanja vode kot vira. Zato podjetje od leta 2013 z 10% celotnega dobička podpira organizacijo »Viva con Agua«. Ta organizacija podpira številne projekte, povezane z vodo, tako doma kot tudi v tujini ter zagovarja dostop do čiste pitne vode ter sanitarnih in higienskih potrebščin.

Lavera

Kot proizvajalec naravne kozmetike se lavera dobro spozna na vodo - navsezadnje ima voda osrednjo vlogo. Voda ni bistvenega pomena samo pri proizvodnji izdelkov, družba v njej prepoznava tudi družbeno odgovornost. Zato lavera podpira dva projekta organizacije »ClimatePartner« za čisto pitno vodo v Keniji, hkrati pa zagotavlja, da izdelki ne onesnažujejo podtalnice. Kot podnebno nevtralno podjetje si je lavera zadalo načelo trajnostnega življenja v sožitju z naravo.
Podjetje lavera je v Keniji v zadnjih letih financiralo že 3200 vodnih filtrov in zagotovilo več kot 28 milijonov litrov čiste pitne vode. Posledično se je kakovost življenja tamkajšnjih prebivalcev izjemno izboljšala, stopnja bolezni pa se je zmanjšala za 41%. Vodni filtri ljudem prihranijo ure iskanja drv, ki bi jih sicer potrebovali za predelavo vode. Ustvari se tudi na tisoče delovnih mestih na področju prodaje, usposabljanja in vzdrževanja filtrirnih sistemov. Kakovost zraka v stanovanjih se izboljšuje, saj vode ni več potrebno prekuhavati nad ognjem, poleg tega pa so se zmanjšali tudi izostanki šolarjev od pouka. Z izogibanjem mikroplastiki, silikonom in podobnim snovem lavera prispeva tudi k zaščiti lokalnih voda in morja.

Logona

Zeleno, bolj zeleno - LOGONA. Podjetje obstaja že več kot 40 let in zastopa certificirano naravno kozmetiko najboljše kakovosti neposredno z zeliščnega travnika v Salzhemmendorfu - iz CO2 nevtralne proizvodne lokacije. Trajnostno delovanje je za podjetje LOGONA nekaj samoumevnega.
Poleg certificirane naravne kozmetike se podjetje zato zanaša na trajnostno embalažo in reklamni material. LOGONA namesto svežega vlaknastega papirja uporablja recikliran papir, kar prihrani do 70% vode. Uporaba recikliranega papirja ne prihrani samo vode, temveč tudi energijo, kar pomeni, da za proizvodnjo ni treba sekati dreves. Podjetje se je poleg tega odločilo, da izdelke za nego obraza in las pakira v zložljive škatle, ki so potiskane na okolju prijazen način.
Mednarodna neodvisna organizacija »GREEN BRAND« je podjetju LOGONA Naturkosmetik podelila že več priznanj. Blagovna znamka je bila nagrajena zaradi svoje stalne zavezanosti trajnosti, varstvu okolja in ekološki odgovornosti.

Madara

KAJ SKUPNEGA IMATA LEPOTNA RUTINA IN OCEAN?

Oceani, morja, reke in jezera so za naš planet kot krvni obtok za telo. Morda smo se pred časom premalo zavedali, da lahko tudi pravilna izbira lepotnih izdelkov in drobne navade spremenijo stvari na bolje.
Za bolj trajnostno in oceanom prijazno življenje je potrebno razmisliti o 5 navadah:
  1. Izbirajmo izdelke, ki so naravni ali organsko certificirani in tiste, ki imajo biorazgradljive formule brez vprašljivih sestavin, ki bi lahko škodile naravi in naravnim habitatom divjih živali.
  2. Če je le mogoče vedno izberimo izdelke za nego ali ličenje v reciklirani, biorazgradljivi ali embalaži, ki se lahko reciklira. Pri Mádari uporabljamo inovativne rešitve, ki vključujejo reciklirano in plastiko, pridobljeno iz rastlinske osnove in celo reciklirane odpadke iz oceanov ter tako čuvamo planet bred prevelikimi emisijami CO₂ in novimi količinami proizvedene plastike. Že od leta 2006 uporabljamo embalažo, ki se lahko 100% reciklira.
  3. Naš ogljični odtis lahko zmanjšamo tudi, če skrajšamo čas prhanja in zapremo pipo medtem, ko nanašamo gel za prhanje ali šampon. Preprosto, kajne? Lahko si predstavljate, koliko bi lahko doprinesli, če bi se vsi posamezniki držali tega pravila.
  4. Izbirajte kozmetiko in ličila, ki vsebujejo naravne minerale in pigmente na rastlinski osnovi in se odrecite izdelkom, ki vsebujejo nerazgradljive plastične delce kot so razne bleščice in podobno. Mikroplastika konča v vodi in divjini ter postane hrana za ribe, morske živali in ptice. Zaskrbljujoče, kajne?
  5. Sintetične sončne filtre zamenjajmo z mineralnimi. Kemični UV filtri dobesedno ubijajo mlade korale in spodbujajo virusne infekcije ter povzročajo nepovratno škodo.
Zavedajmo se, da so oceani, morja, reke in jezera od vseh nas in od vsakega posameznika, zato jih čuvajmo in ohranimo čiste tudi za naše zanamce.
S klikom na sliko si lahko ogledate video "OCEAN PRIPOVEDUJE"

Prevod besedila v videu:
To sem jaz, ocean.
Dragi človek, nimam facebook računa, ne berem tvojih twitow, poznam samo tvoja dejanja. Vsaka kapljica vode, ki jo porabiš, mi pošlje sporočilo. Vsaka majhna sprememba spremeni tudi mene.
Dragi človek, vedno sem te imel rad takega kot si. Želim se zahvaliti, če se boš spremenil in mi dovolil ostati kar sem. Hvala, ker se trudiš, da me ne bi onesnaževal, da si prijazen do zraka in neba. Ne prizdeni me z mikroplastiko. Hvala, ker si izbral mojo barvo pred strupi.
Dragi človek, spremeni sebe, ne oceanov.
Posameznik je kot ena kapljica, skupaj pa smo kot ocean.

Melvita

"Na tisoče ljudi je živelo brez ljubezni, toda niti en človeka brez vode."

Ob tej priložnosti se nagradite in uživajte v prednostih vode za vaše vsakdanje življenje in vsakdanjo rutino z izdelki, ki ne škodujejo okolju. Naše naravno okolje je najdragocenejše bogastvo, ki ga imamo! Zato je znamka Melvita svoje organske formule usmerila v ohranjanje in trajnost. Posebno pozornost posveča vodnemu ekosistemu, nežno skrbijo za okolje, pa tudi za naš dober videz.

AKCIJA: Praznujte z nami svetovni dan voda in si 22.3.2021 v poslovalnicah Müller privoščite 15 % popusta na izdelke znamke Melvita, ki se spirajo z vodo in ne vsebujejo sulfatov ter so bio- razgradljivi. Sestavine v Melvitinih gelih za prhanje so 97 – 99 % bio- razgradljive v 28 dneh, sestavine v šamponih pa so 98 – 99 % bio- razgradljive v 28 dneh. Na tak način pomagajo Zemlji.


Nivea

NIVEA že več kot 100 let razvija izdelke za nego, ki delujejo v harmoniji s kožo in tako poudarjajo njeno naravno lepoto. Zavzemanje za trajnost igra veliko vlogo tudi pri načrtovanju usmeritve podjetja v prihodnosti. Zato si je NIVEA zastavila ambiciozne trajnostne cilje in si nenehno prizadeva za zmanjševanje ekološkega odtisa korak za korakom, a ne na račun kakovosti izdelkov.

Sante

Blagovna znamka naravne kozmetike Sante, ki jo v Nemčiji ustvarja in izdeluje proizvajalec Logocos, se že dolgo zavzema za okolje, planet in dobro počutje živali. V skladu z motom »Care for you and the world« (slovensko »Skrb za vas in svet«) se znamka po eni strani zavzema za ponudbo preproste naravne kozmetike z naravnimi sestavinami, po drugi strani pa želi s čim bolj trajnostno proizvodnjo zaščititi naš planet.
Za lažje izpolnjevanje slednjega je znamka SANTE sprejela sledeče ukrepe: Zmanjšana poraba vode v proizvodnji - SANTE je leta 2020 predstavil prve priročne šampone v kosu, ki so izdelani brez uporabe vode. Leta 2021 bodo na trgu predstavili še več drugih izdelkov v trdi obliki v različnih kategorijah. Poleg tega je micelarna voda razvita tako, da za njeno uporabo ni potrebna voda. To pomeni, da obraza pred uporabo izdelka ni treba navlažiti in po uporabi ne sprati, kar predstavlja. preprosto rešitev za prihranek velike količine vode. Manjša poraba plastike in izogibanje uporabe (mikro) plastike - vsi izdelki ne vsebujejo (mikro) plastike, delež popolnoma neplastičnih izdelkov pa se zaradi širitve izdelkov v trdi obliki nenehno povečuje.

Weleda

Weleda je že več kot 90 let sinonim za visokokakovostno naravno kozmetiko. Poleg tega je podjetje dejavno tudi pri zaščiti dragocene vode, saj pripisuje velik pomen trajnosti svojih izdelkov, vse od spoštovanja ljudi in narave v celotni dobavni verigi do biorazgradljivih receptur. Geli za prhanje, šamponi za lase in izdelki za čiščenje obraza podjetja Weleda so bili potrjeni kot biološko razgradljivi v skladu z merili OECD. To pomeni, da pri spiranju izdelkov s kože v odpadne vode ne pride nobena snov, ki je bakterije ali encimi ne morejo razgraditi.
Weleda sodeluje tudi z organizacijo »Borneo OrangUtan Survival (BOS)«, pri čemer gre za celostni pristop. V zadnjih 20 letih ni bil le pogozden pragozd s 55.000 drevesi in na ta način zagotovljena prihodnost orangutanom, ampak so poskrbeli tudi za usposabljanje lokalnega prebivalstva za trajnostno rabo virov. Trenutno je projekt osredotočen na ponovno vlaženje izsušene šote za dolgoročno obnovo deževnega gozda Mawas. V ta namen BOS gradi jezove, ki počasi zapirajo umetne drenažne kanale. Voda se lahko počasi spet kopiči v tleh, namesto da bi iz nje odtekla. Za ta projekt BOS gradi 20 jezov, ki lahko dvignejo nivo vode. Če so tla vlažna, se zmanjša nevarnost gozdnih požarov in novo zasajena drevesa so bolje zaščitena.
Weleda - projekt v Borneo

Equa

Svetovni dan voda je odličen opomnik, da se zavedamo naše odgovornosti za okolje in naredimo prvi korak k trajnostnemu načinu življenja s steklenicami za vodo za večkratno uporabo. Steklenice EQUA so narejene iz kakovostnih materialov, ki jih boste lahko uporabljali več let. Izbirate lahko med visokokakovostnimi steklenicami iz borosilikatnega stekla s sodobnimi pokrovi, termo steklenicami, ki ves dan vzdržujejo temperaturo tekočine, ali praktičnimi steklenicami, ki ne vsebujejo škodljivih spojin BPA in so odlična izbira za najmlajše. Poleg tega, da je odličen opomnik za hidracijo, lahko ena steklenica na leto nadomesti do 217 plastičnih steklenic za enkratno uporabo. S stekleničko EQUA se tako strinjate s trajnostnim načinom življenja, ne da bi spremenili svoj osebni slog.

Eberhard Faber

Čista voda in pitna voda sta pomemben sestavni del trajnostne strategije. Eberhard Faber je leta 2021 začel proizvajati izbrane izdelke na podnebno nevtralen način in v ta namen podpira dva globalna vodna projekta. V Ugandi, kjer vodo tradicionalno kuhajo na odprtem ognju, zdaj za predelavo vode uporabljajo keramične filtre. Na ta način se izognemo emisijam CO2 in krčenju gozdov. V drugem projektu Faber-Castell prispeva k morjem brez plastike, tako da sistematično zbira in reciklira plastične odpadke na Haitiju, v Indoneziji in na Filipinih ter tako zmanjšuje količino odpadkov in razbremenjuje oceane.

Faber-Castell

Več kot 82% energije, ki jo Faber-Castell za proizvodnjo porabi po vsem svetu, prihaja iz obnovljivih virov, delež pa se še povečuje. Pri proizvodnji je električna energija iz hidroelektrarn še posebej pomembna: vodna turbina hidroelektrarne Rednitz na sedežu podjetja v Steinu pri Nürnbergu že od leta 1965 proizvaja električno energijo (na 2. sliki). Lastna hidroelektrarna podjetja je bila v celoti prenovljena leta 2014 in od takrat pokriva približno petino porabe električne energije na lokaciji. Podjetje poleg lastne okolju prijazne proizvodnje energije od začetka leta 2020 uporablja tudi zeleno elektriko: poleg lokacij v Nemčiji zeleno elektriko pridobivajo tudi elektrarne v Avstriji, Peruju in Braziliji. Vsako leto se na posamezni lokaciji prihrani od 40% do 90% emisij CO2.

Finish

Finish se zavzema za varčevanje z vodo! Prenehajte s predhodnim pranjem. Skupaj lahko prihranimo več kot 25 milijard litrov vode in prispevamo k pogozdovanju gozdov. Pridružite se poslanstvu znamke Finish. Prenehajte s predpranjem in Finish bo v sodelovanju s SDW (= Združenje za zaščito nemških gozdov) zasadil celoten gozd.

Frosch

Ekološka kakovost je že od leta 1986 zaveza znamke Frosch. Blagovna znamka deluje po principu od zibelke do zibelke: vse sestavne dele izdelka je treba hraniti v obtoku. Na primer z rastlinskimi in biološko razgradljivimi recepturami. Vse recepture ne vsebujejo mikroplastike, PET steklenice pa so v celoti proizvedene iz stare plastike. Voda je bistven del receptur vseh izdelkov Frosch. Podjetje pridobiva surovine iz lastnega 70 metrov globokega vodnjaka. Voda se čisti s tako imenovano reverzno osmozo, kar pomeni, da se voda in v njej raztopljene soli stisnejo skozi polprepustno membrano. To omogoča pretok čiste vode in soli se zbirajo v tekočem koncentratu pred membrano. Toda Werner & Mertz, matična družba Frosch, krepi vodno okolje tudi zunaj prostorov podjetja. S podporo je NABU lahko zagotovil pomembna območja za drstišča ter poletne in zimske habitate ter zagotovil vrnitev drevesne žabe na poplavna območja Rena, zlasti med Bingenom in Mainzom. Sodelovanje prispeva k ohranjanju naravnega ravnovesja in bioloških rečnih krajin ter drugih vodnih habitatov, kot so dvignjena barja. V končni fazi gre pri tej zavezi tudi za to, da naredimo več za zaščito voda.


Trajnost in zaščita vode z lastnimi blagovnimi znamkami Müller


Zaščita okolja je pomembna tudi pri naših lastnih blagovnih znamkah, zato nenehno razvijamo svoje izdelke in embalažo.
Številni izdelki znamke AVEO, Barfuss, CV, Duchesse, Lavozon, SensiDent ali Terri Naturi ne vsebujejo mikroplastike. To lahko prepoznate po našem logotipu »receptura brez mikroplastike«.

Novi izdelki kakovostnih blagovnih znamk Müller so temeljito preverjeni in zasnovani z vidika ekologije, pri čemer se upošteva trajnost. Hkrati priljubljeni favoriti dobijo trajnostno izboljšavo v embalaži in sestavi. Svet se obrača, mi pa se obračamo z njim. Za okolje, za vas, za bogato prihodnost!
Naš logotip »receptura brez mikroplastike«
Vedno več izdelkov lastnih blagovnih znamk Müller je opremljenih z okoljskim / socialnim pečatom, kot so Blue Angel, Fairtrade, različne Bio oznake, FSC in ostale. Tudi v podjetju Öko-Test izdelki lastnih blagovnih znamk redno prepričajo.

Prispevek lastnih blagovnih znamk k zaščiti domačih voda:
  • Izogibanje mikroplastiki v večini izdelkov lastnih blagovnih znamk.
  • Izdelki za zaščito pred soncem znamk Terra Naturi in Lavozon serije “Ocean Love” serije so vodi prijazni.
  • Young Hearts lubrikanti so biološko razgradljivi.
  • Zahteva za varčevanje z vodo velja za izdelke za nego las AVEO Professional, ki se glasi: »Mislite zeleno: izdelek uporabljajte zmerno. Medtem zaprite pipo." 
  • Trdi šamponi za lase in balzami za lase AVEO Prachtstück so izdelki, ki ne vsebujejo vode in so prav tako zelo varčni ter pakirani brez plastike.
  • Prenovljeni koncept embalaže za izdelkeBody & Soul: zmanjšanje količine plastike v prodajnih embalažah in smernice za odstranjevanje za kupce.

Kakšen je vaš prispevek k zaščiti dragocene vode?


Tudi vi se lahko v svojem vsakdanjem življenju zavzemate za večjo trajnost. To lahko storite na več načinov - bodisi z varčevanjem z vodo v gospodinjstvu bodisi z nakupom okolju prijaznih izdelkov ali blagovnih znamk. V Müllerju najdete veliko blagovnih znamk, ki skrbijo za trajnost.

Okolju prijazne kreme za zaščito pred soncem


Kaj iščete pri nakupu kreme za zaščito pred soncem? - Verjetno se odločite za nakup glede na faktor zaščite pred soncem ali glede na to, če je izdelek vodoodporen. Zaradi narave in voda bodite pozorni na sestavine. Vodam prijazna nega zaščito pred soncem ne uporablja kemičnih filtrov za zaščito pred svetlobo, kot sta oktinoksat in oksibenzon. Ne predstavljajo problema le za morja, ampak tudi za lokalne reke in jezera.

Izdelki brez mikroplastike

Pod mikroplastiko uvrščamo trdne delce plastike, ki so manjši od 5 milimetrov, niso topni v vodi in niso biorazgradljivi. Na žalost jo lahko najdemo v številnih kozmetičnih izdelkih in sintetičnih oblačilih, poleg tega pa se po kanalizaciji izplakuje tudi v lokalne reke, jezera in morja. Težava je tudi v tem, da jo morske živali v glavnem zaužijejo in tako vstopijo v človeški organizem z zaužitjem morskih živali. Prisegajte torej na izdelke, ki ne vsebujejo mikroplastike!

Kozmetika in izdelki, ki jih lahko uporabljate brez vode


Trdi izdelki, kot so trdi šamponi za lase ali trdna mila, ne vsebujejo vode in se zato imenujejo izdelki brez vode. Zaradi posebne produktivnosti, prihranka vode kot sestavine ter manjše teže in s tem povezanega zmanjšanja emisij CO2 za prevoz, so ti izdelki še posebej trajnostni. Obstajajo tudi izdelki, za katere ni potrebna uporaba vode. Z micelarno vodo lahko odstranite ličila in očistite kožo – brez izpiranja izdelka. Micele so čistilna sredstva, ki privlačijo ličila ali nečistoče kot magnet.


Nadaljnja vsebina o trajnosti